מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הוציא הבוקר (שלישי) צו הריסה לבית בו התגורר המחבל, אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן בשבעה באוקטובר השנה. הצו מתייחס לקומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל שעמד מאחורי מתקפת הטרור, בה נרצחו זיו חגיבי וקים יחזקאל לבנגרונד ז"ל.

הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו של המחבל נגד ההריסה. מצה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל וימשיכו לפעול באופן נחוש לסיכול פיגועי טרור ולהרתעת מפגעים פוטנציאליים".
פיגוע ירי בברקן

כזכור, בשבעה באוקטובר הגיע המחבל למשרדי מפעל "אלון מתכת" שבאזור התעשייה , לאחר שהוזמן לתקן תקלה במקום. לאחר שטיפל בה הוא ירד להביא את נשקו ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. במשטרה, בשב"כ ובכוחות הצבא מנסים מאז לאתרו.

שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה, לפני חודשים אחדים, כתב: "לא נשכח, לא נסלח".
 
בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לאחר האירוע, צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם, והחל במצוד בעקבות נעאלוה.
 
לפני כשבועיים עצרו כוחות צה"ל ושב"כ מספר חשודים במסגרת המרדף אחר המפגע. במהלך אחד המעצרים, שהתרחש בדנבה, הכוחות ביצעו ירי לעבר בית אחד החשודים. באירוע לא היו נפגעים, החשוד נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

זיו חג'בי וקים יחזקאל לבנגרונד. צילום: פייסבוק
זיו חג'בי וקים יחזקאל לבנגרונד. צילום: פייסבוק