ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי הפעילות של ישראל לחשיפת המנהרות בצפון הרסה לחיזבאללה את תוכנית ההפתעה של המלחמה הבאה. אבל בצה"ל נערכים כבר לעימות הבא עם הארגון השיעי ולא מסתפקים בפעילות הגנתית. בעוצבת "ברעם", החטיבה המרחבית האחראית על אזור הגליל המערבי, החליטו להקים גדוד ייעודי חדש, שתפקידו יהיה להגן על יישובי הצפון. 



על פי הדיווח באתר צה"ל, הגדוד, שקיבל את השם "שערי האש" ואת המספר 9300, קיים במהלך החודש האחרון אימון הקמה, במהלכו תרגל מגוון רחב של תרחישים בהם הוא עלול להיתקל בגזרה בשעת מלחמה. חיילי הגדוד הם מילואימניקים צעירים וכולם שירתו בסדיר בגדוד הסיור של גולני



מפקד עוצבת "ברעם", אל"מ רועי לוי, אמר בשיחה עם חייליו כי "הקמת הגדוד מהווה נקודת ציון חשובה במערך ההגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל, ועוד צעד משמעותי עבורנו כדי להבטיח ש'מצפון תימנע הרעה'". לדבריו, הגדוד הוקם במטרה לתת מענה לשתי משימות עיקריות. "הראשונה היא הגנתית - יש לנו מלחמה ששמה 'מלחמה על הזמן'. בשנים האחרונות חיזבאללה התחשל בקרבות בסוריה, התחזק מבחינת אמצעי לחימה, ואמר בגלוי כי יש לו תוכניות התקפה לתוך שטחנו. אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל עיתוי בו הוא יבחר לבצע אותן ולדעת להגן ולהכות בו בעוצמה בחזרה".



אל"מ לוי אמר כי "מול האויב שמתכוון במסגרת תוכניתו לתקוף יישוב, מוצב או רכס, הם יהיו חייבים לפעול במהירות, להסיג אותו משטח ישראל ולהתכונן לביצוע המשימה השנייה: תקיפה בשטחי מפתח ופגיעה קשה בקו ההגנה הראשון של חיזבאללה בלבנון".