גזרת עזה מתחממת בשבועות האחרונים פעם נוספת, כאשר בימים האחרונים שוגרו מספר רקטות לכיוון יישובי העוטף, וטרור בלוני הנפץ והתבערה חזר להבעיר את השדות. שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, נפתלי בנט, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ותקף בחריפות את בית המשפט העליון - תוך שהוא מאשים את "המשפטיזציה" במות חיילים.

"אני יכול לקבוע בצורה חד משמעית שהמשפטיזציה מסכנת את חיילי צה"ל" פתח בנט. "החיילים מסתובבים עם ידיים אזוקות, ככה אי אפשר לנצח את חמאס. כדי לנצח את חמאס חייבים לרסן את בג"ץ. כבר הרבה שנים שיש את תפיסת ההכלה ואני קורא לה התסמונת גנץ. לא גנץ המציא אותה, אך הוא מגלם אותה. זו תפיסה בה הפסקנו לנצח ואנחנו מחפשים איך להגיע הביתה בשלום. יש לנו אויב שרוצה לרצוח אותנו ויורה כל יום בשבועיים האחרונים בלונים עם רימוני רסס ליישובים. אם בתל אביב היו עפים בלוני נפץ, כבר היינו מטפלים בזה, אבל בגלל שזה בדרום אז לא קורה דבר".

בינתיים מכל השנים הועמד לדין רק אלאור אזריה. אנחנו מדינת חוק ואם תבטל את בג"ץ לא יהיה לזה סוף.
"במערכה האחרונה בצוק איתן שלחנו את חיילי גולני לסג'אעיה והרגו את חיילנו מתוך בתים שהיינו צריכים להרוס. רק לאחר שהחיילים נהרגו החלטנו להרוס את הבתים. אם היינו הורסים אותם קודם לכן לא היו נהרגים חיילים. יצאנו מדעתנו מבחינת איזונים. אנחנו נותנים ליועצים המשפטיים ובג"ץ לקבוע את חיינו מבלי שהם לוקחים שום אחריות. שופטי בג"ץ בהובלת אהרון ברק מנטרלים ומשתקים מערכות במדינה".

חיילי צה


אתה מסית נגד העליון. היותך מדינת חוק תמיד תגביל אותך.
"אני מעביר ביקורת לגיטימית. כל מערכות המדינה מראש חוששת להגיע לבג"ץ ויש אפקט מצנן. אני בקבינט, רואה את הדברים ויכול לומר לך שאנחנו מזמן משותקים".
 
אני נזכר איך נראתה עזה בסוף צוק איתן. הכל נחרב ואתה טוען שאנחנו עוד משותקים. 
"אז אנחנו חלוקים. אני רוצה לנצח את חמאס גם אם בעולם יכעסו עלינו. אם אתה חושב שההתנהלות הביטחונית שלנו מול אי הרס בתי מחבלים ומול בלוני התבערה נכונה אז אל תצביע לימין החדש".
 
פייגלין הודיע שלא ייכנס לממשלה בלי לגליזציה. מה התנאים שלכם להיכנס לממשלה?
"אנחנו לא יכולים להיכנס בלי מנדטים. אני רוצה את תיק הביטחון ושקד רוצה את המשפטים, הכל תלוי בכמה מנדטים יהיו לנו. אף אחד לא יצליח לעשות את מה שאיילת שקד הצליחה לעשות במערכת המשפט. שקד ואני נוכל לעשות סדר אם הקולות לא יבוזבזו על מפלגות אווירה".