התקשורת בסוריה דיווחה הערב (שלישי) כי נשמעו ארבעה פיצוצים חזקים בארבעה אזורים במרחב דמשק - ג'ומראיא, קדסיא, אל-האמה ואל-דריג'. עוד דווח כי מערך ההגנה האוויר הופעל. כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי אמרו מנגד כי "אין שחר לתקיפה או לגורמים עויינים שתקפו באזור הבירה; מדובר באימונים צבאיים".

בשבוע שעבר צה"ל חשף חומר מודיעיני על תשתית הטרור המחודשת שמקים ארגון חיזבאללה בימים אלה בגבול ישראל עם סוריה ומכונה "תיק הגולן". גורמי מודיעין בצה"ל טוענים כי מדובר בפרויקט ממודר מאוד, שתוכנן בקפידה מתחת לאפו של נשיא סוריה בשאר אסד, מבלי שידע על כך דבר. לפני כחודשיים פורסם ב"מעריב" כי חיזבאללה מתכוון לגייס שכירי חרב לביצוע פיגועים בגבול סוריה־ישראל. כן צוין כי בכוונת הארגון לגייס אותם מכפרים סוריים סמוכים לגבול, במגמה לטשטש את עקבותיו. 
גורמי המודיעין הדגישו כי ההתארגנות עדיין אינה בשלה לביצוע פעילות טרור מורכבת, וכי עסקה בעיקר, בשלב הראשון, באיסוף חומר מודיעיני ובניית יכולות. זו אינה הפעם הראשונה שחיזבאללה מנסה לבנות תשתית טרור ברמת הגולן, כדי שתספק לו אפשרויות גמישות לפעילות טרור יעילה, מבלי לסכן את לבנון במלחמה עם ישראל.