בצל החשש מקריסת הרשות הפלסטינית בשל סירובה לקבל את דמי המסים שישראל מגייסת למענה, כל עוד ישראל מקזזת מכספים אלה את התשלומים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים הכלואים בישראל ולמשפחותיהם, מציע הערב (שלישי) בכיר באיחוד האירופי כי "יש לשלב את האסירים הביטחוניים ובני משפחותיהם במערכת הרווחה החברתית של הרשות הפלסטינית, מהלך שיהפוך את התשלומים לחוקיים, אך גם יסיר כל תמריץ כספי לטרור"


ועדת הקישור אד-הוק לסיוע כלכלי לרשות הפלסטינית, שמתכנסת פעמיים בשנה בבריסל על מנת לדון בתרומות לרשות ובמימונה, דנה בנושא היום ולא הצליחה להגיע לפתרון מוסכם. בפגישה לקחו חלק נציגים מהאיחוד האירופי, ארה"ב, האו"ם, הליגה הערבית, ישראל והרשות הפלסטינית. מדובר באחד הפורומים הבינלאומיים הבודדים שבהם מתבצעת תקשורת בין פלסטינים וישראלים. 
הנציב האירופי לענייני הרחבתו של האיחוד האירופי, ג'והנס האן, שמשרדו אחראי על התמיכה הכלכלית ברשות הפלסטינית, אמר כי "כולנו מודעים למשבר שהרשות הפלסטינית מתמודדת איתו, ולהשלכות האנושיות, החברתיות והביטחוניות שלו. שני הצדדים צריכים לנוע לעבר פתרון. החלטת ישראל בנושא היא הפרה של ההסדרים הנוכחיים. במקביל, אנחנו לא תומכים בתשלומים שמעבירה הרשות למשפחות המחבלים".

"הקיצוצים בשירותים הציבוריים בפלסטין לא יכולים להימשך. הקהילה הבינלאומית לא יכולה לכסות את הפער הפיננסי שנוצר עכשיו. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בצדדים ולסייע בפתרון המשבר הנוכחי", סיכם האן. 

ג'והנס האן. צילום: רויטרס


אמש הבהיר שוב יו"ר הרשות, אבו מאזן, כי ברשות לא מוכנים לקבל כספים מישראל בלי הכספים המקוזזים. "אנחנו רוצים לחיות בשלום עם ישראל, אבל לא בכל מחיר, אמר אבו מאזן, "בסופו של דבר ישראל תחזיר לנו את הכספים האלו". 

אבו מאזן אמר עוד כי "ישראל מנסה בכל דרך לעשות לגיטימציה לקיזוז הכסף שלנו, אנחנו לא נקבל זאת. העמדה שלנו ברורה - אנחנו לא מוכנים לקבל כספים מישראל ללא כספי המשכורות למשפחות המחבלים".