הניסיון המבצעי שרכש חיל האוויר בחודשים האחרונים מעניין מאוד את ארה"ב ומדינות נוספות המחזיקות במטוס הנחשב למטוס הקרב החדיש בעולם F-35. 
הלחימה בשנה האחרונה בסוריה הפכה את חיל האוויר הישראלי לבעל הניסיון הגדול ביותר בהפעלת מטוס הקרב המתקדם. בשנה הבאה יתקיים באירופה תרגיל ראשון מסוגו, משותף לחיל האוויר הישראלי, הבריטי והאמריקאי, שבו ימלא ה-F-35 חלק מרכזי. הבקשה מחיל האוויר הישראלי להצטרף לתרגיל הגיעה רק בימים האחרונים והמטוסים שישתתפו בו ימריאו מישראל. 
 
בין השאר, מטרת התרגיל היא לחלוק שיטות, דפוסי פעולה והבנות מבצעיות הקשורות למטוס ולשיתופו בפעילות עם מטוסי הקרב האחרים, ובעניין הזה לישראל יש בהחלט מה לתרום. מדובר בתרגיל הבינלאומי הראשון ל-F-35 והוא צפוי לעורר הרבה מאוד עניין בקרב חילות אוויר בעולם.

עוד לפני התרגיל, בחודש נובמבר, יגיעו ניצנים ראשונים של אימונים משותפים עם צבא אחר במטוס החדיש. בחודש זה יגיע חיל האוויר האיטלקי לתרגיל ה"בלו פלאג" (דגל כחול) ויביאו לארץ  מטוסי F-35, שייקחו חלק בתרגיל שבו ישתתפו גם חיל האוויר האמריקאי, הגרמני, היווני וחילות אוויר אחרים. בנוסף צפוי להיערך השנה, לראשונה, תרגיל משותף לחילות האוויר הישראליים והבריטיים. זה יקרה בבריטניה, שמעולם לא אירחה את חיל האוויר הישראלי לתרגיל מסוג זה.
 

גורמים בחיל האוויר אומרים כי הלחימה של השנה האחרונה והכניסה של ה-F35 למערך המבצעי בצה"ל הפך את ישראל למאוד מבוקשת בעולם וחילות אוויר רבים חפצים ללמוד מהישראלים את השיטות שבהן צה"ל משתמש בפעילות המטוס המתקדם ביותר ובשילובו עם מטוסים מדורות קודמים.