מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הלילה (שבת) על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים החל ממחר בבוקר. בהודעה נמסר: "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת. מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

הדבר מתרחש לאחר שבשבוע שעבר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרחת בלוני תבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל. שהובילו רק היום ל-11 שריפות ברחבי עוטף עזה. כמה ימים לפני כן, המרחב הורחב שנית ולמעשה היקפו תלוי בהתרחשויות בדרום.
 
בתוך כך, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי גבר ישראלי כבן 50 חשוד בכך שהשתמש באזרחותו כדי לעקוף את הבדיקות הביטחוניות ולייבא מאות אלפי בלונים בצבעי הדגל הפלסטיני, שהיו אמורים להגיע לרצועת עזה. על פי הודעת המשטרה, דוד כהן, בעליה של חברת די סי לוגיסטיקה, ייבא כמות של מאות אלפי בלונים, במטרה להעבירם לפלסטיני בחברון, כאשר יעדם הסופי על פי החשד הוא רצועת עזה.
 
על פי החשד, כהן למעשה היה צינור הברחה, ולא הוא זה שהזמין את הבלונים, ולא שילם עליהם. בנוסף לכך, ובניגוד לחוק, הוא לא ציין כי ההזמנה מיועדת לשטחי הרשות הפלסטינית, וזאת בנטרה למנוע בידוק ביטחוני של הבלונים. לאחר מעצרו, כהן קשר את עצמו לעבירות, והוא שוחרר למעצר בית בערבות ובתנאים מגבילים.