שנאת יהודים ורצון למות "מות קדושים": צעירה בת 22, מצפון הארץ נעצרה בתחילת חודש מאי לאחר שהצטרפה לארגון הטרור ג'בהת אל נוסרה בסוריה, ושבה לארץ, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. על פי חקירתה של הצעירה, רנוה שנאוי מהכפר מכר, יצרה הצעירה קשר עם אזרח סורי עוד כשהייתה בארץ, והוא הציע לה להצטרף לארגון הטרור האסלאמי הקיצוני. שנאוי נענתה להצעה והביעה רצון למות "מות קדושים".



לאחר מכן, גנבה הצעירה כספים ממשפחתה, רכשה כרטיס לטורקיה, חצתה את הגבול לסוריה באמצעות דרכון מזוייף, ושם חברה לאנשי ארגון הטרור. במהלך שהותה בסוריה נעצרה שנאוי על ידי פעילי הארגון, ולמרות זאת - לאחר שחרורה ביקשה להמשיך ולפעול במסגרת הארגון, אך עזבה את סוריה ושבה לישראל. בחקירתה של שנאוי היא הציגה, על פי הודעת השב"כ, השקפת עולם קיצונית, תמיכה בארגון דאעש ושנאה עמוקה ליהודים.



גקבהת אל נוסרה נוסד בינואר 2012 בסוריה, במסגרת מלחמת האזרחים במדינה, ובתחילה היה הזרוע המקומית של אל-קאעידה במדינה. לארגון מספר מרכזי כוחות במדינה - ברמת הגולן, שם הצבא הסורי מוגבל בפעילותו בגלל הקירבה לישראל, ובצפון סוריה - באזור אידליב, שם הוא נתמך בידי טורקיה. במהלך מלחמת האזרחים בסוריה ביצע הארגון פיגועי התאבדות רבים, תקף תחנות טלוויזיה ומוקדי שלטון במדינה ואחראי למותם של מאות בני אדם במהלך המלחמה המדממת.