לפני זמן קצר נודע כי ירי נ"ט בוצע משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים בגבול הצפון, בעקבותיו השיב צה"ל באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון. בעוד שטרם ידוע האם יש נפגעים כתוצאה מהאירוע, האלוף במיל' עמירם לוין הגיב על התקרית בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וטען כי תגובת צה"ל היא טעות אסטרטגית. "גם אם יש הרוגים, צה"ל לא היה חייב להגיב. מדינה לא נגררת ומגיבה לפי תקרית, אפילו אם יש הרוגים". 

"עוד יש ערפל ואין לי שום מידע. אם אין חטופים, ואני מאוד מקווה שאין, אז התגובה מצביעה על כך שיש נפגעים לכל הפחות", אמר לוין. "אם זה המצב צה"ל עושה שוב טעות אסטרטגית כשמגיב בעוצמה על ניסיון פשוט של נסראללה לרדת מהעץ. אם יש חטופים ופעולה היא כדי לסקל את הדברים זה נראה אחרת. אני מתפלל שאין. אם יש הרוגים, ככל שזה כבד, צה"ל לא היה צריך להגיב בעוצמה כזו".

אם חיזבאללה פגע בנו ויש נפגעים, לא אמורים להגיב?
"זה עניין של החלטה. מדינה לא נגררת ומגיבה גם בתקרית קשה עם שני הרוגים. מדינה לא אמורה להיבהל מדבר כזה. להגיב כשאין הכרח לכך זו בדרך כלל טעות. אני חייב לציין שלא הופתעתי בכלל מהתקרית. לפני שנתיים חזיתי את מה שעומד לקרות. יש כאן אסטרטגיה עקבית ומוטעית של נתניהו בדרום ובצפון. בשביל להתחמק מדיון על הפתרון הפלסטיני הוא מוכן להיסחט על ידי חמאס. הוא רואה באיראן את חזות הכל כאיום דמוני שלא קיים של מדינה מוחלשת עם צבא חלש ולכן הציב מטרות בלתי ניתנות להשגה, כמו סילוק איראן מכל סוריה".

איראן לדבריך הוא איום דמוני שלא קיים?
"אכן. איראן היא מדינה רעה שמפיצה טרור אך היא אינה חזות הכל. היה צריך להסתפק במטרות קטנות. כן צריך לפגוע במשלוחי הנשק ובפרויקט הדיוק של החיזבאללה".

היית אלוף פיקוד צפון. אם חיזבאללה היה הורג שניים מכוחותינו לא היית קורא להגיב?
"הגבול בצפון הוא שקט. נסראללה פוחד מישראל ולא רוצה עימות. מי שגורר אותו לכך היא איראן. הדרך לטפל בנסראללה ובחיזבאללה היא ליצור בעיתוי המתאים מלחמת ומנע על מנת להסיר את האיום הזה. זו גם הפעולה הנכונה נגד איראן. לפעול כנגד מי שמאיים עלינו באמת. יש לנו שני איומים מוחשים, חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום. יש להסיר אותם ביוזמה ישראלית ולא להיגרר לעימות".

אתה חושב שפרויקט הדיוק הוא עילה למלחמה?
"לא צריך להתרשם מאיומי נסראללה שמביאים את החשש שלו מישראל ומשמשים לצרכים פנימיים שלו. אפשר היה להמשיך לפגוע בפרויקט הדיוק. עדיף להיות היוזם והמתכנן ולפעול במכת מחץ מאשר לפעול במלחמת התשה. אנחנו במלחמת התשה בדרום כבר שנים וכעת התחלנו עם מלחמת ההתשה בצפון".