הפרחת בלוני הנפץ מהרצועה נמשכת: על אף הדיווחים על ההנחיות להפסיק את הפרחת בלוני התבערה משטחי הרצועה, פיצוצים נשמעו היום (רביעי) באזור היישובים ניר ישראל, באר גנים, ניצנים וניצן, זאת בעקבות פיצוץ בלוני נפץ, שהופרחו משטחי הרצועה לאזור העוטף. מוקדם יותר היום נשמעו מספר פיצוצים נוספים באוויר, גם הם כתוצאה מבלוני נפץ שהופרחו אזור ניר ישראל, ניצנים, בית ספר ניצן, ניצן וזיקים.

מהמועצה האזורית חוף אשקלון הגיבו לאירועים והפיצו הודעה רשמית: "בזמן היציאה מבית ספר ניצני קטיף בשעות הצהריים, נראה ונשמע פיצוץ בלונים. אין נפגעים באירוע. אנו ממליצים ליצור קשר עם הילדים על מנת לוודא שהגיעו הביתה ולהרגיע אותם". בנוסף הנחתה המועצה לגלות עירנות בשעות ולפעול בהתאם להתפתחויות.

בשעות הבוקר נחת צרור בלונים חשוד אותר בתוך שטח חקלאי במועצה האזורית אשכול. את הצרור מצאו החקלאים, שהזעיקו את אנשי הבטחון, שטיפלו בבלונים בטיפול חבלן משטרה. 

בתחילת השבוע דיווח עיתון אל-קודס הפלסטיני כי בעקבות פגישה עם המשלחת המצרית, החליטו הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה החליטו על עצירת שיגורי בלוני הנפץ לישראל, מה שעומד בסתירה למקרים האחרונים. מקורות בעזה מסרו כי הועברה הנחיה לכל יחידות הבלונים ברצועה.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר  כי לאחר היעדרות ממושכת חזרה משלחת הביטחון המצרית לעזה. המשלחת, שצמצמה את ביקורה, הגיעה עם מכתבים מאיימים מצד מדינת ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש להעביר מסר כי אם לא ישוב השקט בדרום, ישראל תכה בחמאס בהסכמה אמריקנית ובינלאומית. מנגד, חמאס הודיע כי אם ישראל תחסל את בכירי הארגון, הדבר יביא למלחמה וחוסר התקדמות בהסדרה יגביר את הלחץ בגבול.