התוכנית הרב־שנתית החדשה של צה"ל המכונה "תנופה" צפויה להתפרסם היום (חמישי) לציבור. בשבוע האחרון הציגו הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים את עיקרי התוכנית במפגשים עם הקצונה הבכירה בצה"ל - מדרגת סגן אלוף ועד לכלל אלופי המטה הכללי, שריכזו גם הם בשנה האחרונה צוותי עבודה שונים מכלל הזרועות והאגפים בצבא.

התוכנית אומנם אושרה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, אך טרם עברה את אישור הקבינט. לאור המציאות הפוליטית הסבוכה, הדיונים המעמיקים על אישורי התקציב של התוכנית ייערכו רק לאחר הבחירות הקרובות לכנסת ה־23 והקמת ממשלה חדשה.

התוכנית הרב־שנתית מביאה לידי ביטוי את התוכניות והכיוונים המרכזיים שמעוניין הרמטכ"ל כוכבי להוביל בהם את צה"ל בשנים הקרובות, והיא מחליפה את התוכנית "גדעון" שהוביל הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט. לדברי כוכבי, התוכנית החדשה תאפשר לשלול את יכולות האויב באופן מהיר ואפקטיבי.

בצה"ל החלו גם בשנה החולפת ליישם עקרונות ושינויים מבניים בתוך הצבא, על בסיס מסגרת התקציב הרב־שנתי הקודם וכספי הסיוע האמריקאי, אבל החלקים המרכזיים של התוכנית יצטרכו להמתין לאישור קבינט ולאחר מכן לדיונים והבנות בין משרדי האוצר והביטחון על מסגרת התקציב.