שלומית שמש, אזרחית עובדת צה”ל לשעבר שאת סיפור פיטוריה מצה”ל לאחר שהתלוננה על שחיתות של המפקדת שלה במדור השמת כוח האדם של אנשי הקבע המשתחררים חשפנו ב"מעריב", תהיה בין מקבלי אות אביר השלטון בישראל של התנועה למען איכות השלטון בישראל. טקס קבלת האות יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

על דבר זכייתה בקטגוריה של מאבק בשחיתות בישרה לשמש השבוע השופטת בדימוס דליה דורנר, שעמדה בראש הוועדה לקביעת הזוכים בקטגוריות השונות.

לפני כשנה פרסמנו ב"מעריב" כי שמש פוטרה מהצבא לאחר שדיווחה כי היא וחיילים במדור השמת אנשי הקבע המשוחררים אולצו לחפש עבודה מטעם המשרד הצבאי לבעלה של מפקדת המדור, רב סרן באגף כוח אדם. לאחר חקירת מצ”ח בנושא הסתפקו בצבא בהעמדה לדין משמעותי של הקצינה, בגין סעיף של אי־מילוי הוראות, ובקנס כספי בלבד. שמש, לעומת זאת, פוטרה מהצבא בטענה שהיא נעדרת פעמים רבות מהעבודה.

לאחר הפרסום ב"מעריב" נכנסה לתמונה התנועה לאיכות השלטון בישראל, שפנתה באמצעות עוה”ד שקד בן עמי ובר שהם למבקר המדינה, בבקשה לצו הגנה קבוע לשמש. מדובר בצו שיכול, בהתאם להחלטת מבקר המדינה, לספק לה פיצויים על פיטוריה או בתנאים מסוימים אף להורות לצה”ל להשיב אותה לעבודתה.

לאחרונה ביקש משרד מבקר המדינה מהתנועה לאיכות השלטון להעביר את החומרים והעדויות שיש בידיה בפרשה, ובימים אלה משרד המבקר שוקל את הבקשה. זאת לאחר שבעבר סיפק לשמש צו הגנה זמני, אך החליט לבטלו בעקבות הסברי הצבא.
שלומית שמש אומרת ל"מעריב" כי למרות הקשיים הרבים שחוותה לאחר המקרה, היא לא פוסלת אפשרות של חזרה לתפקידה, במידה שהדבר יתאפשר.