מגבירים כוננות: היחידה הממונה על השינוע במנהל הרכש של משרד הביטחון, יחד עם  צה"ל ורשות שדות התעופה, השלימו היום (חמישי) את ההכנה למצב כוננות של נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון, לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בחירום.

מאז פתיחתו בחודש האחרון, משמש נמל 'רמון' כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים,  בשגרה ובחירום. המבצע להתאמת השדה לצרכי מערכת הביטחון, תוכנן במסגרת התרגיל המשותף לישראל וארה"ב. למרות ביטול תרגיל המפקדות המשותף ולאור החשיבות הגדולה בעת הזאת שבהכשרת שדה בינלאומי נוסף לקליטת סיוע בינלאומי, החליט משרד הביטחון להמשיך בהכנות הנמל.

בשיאו של המבצע הונחת בנמל התעופה 'רמון' מטוס מטען מדגם 747-400. שנחכר על ידי משרד הביטחון כדי להטיס לישראל ציוד צבאי חיוני שנרכש באמצעות משלחת הרכש בארה"ב. המטוס יצא בטיסה ישירה מניו-יורק כשהוא נושא עשרות טונות של ציוד צבא וג'יפים צבאיים מסוג 'דוד'. בנמל התעופה המתינו לציוד משאיות של אט"ל בצה"ל, שפרקו את הציוד מבטן המטוס והובילו אותו ליחידות צה"ל השונות.

סגן ראש היחידה והממונה על השינוע במשרד הביטחון, שי הלפרין, התייחס למבצע ואמר כי "אנו מסכמים מבצע ארוך ומורכב, משותף למשרד הביטחון, לצה"ל ולרשות שדות התעופה. זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מנחית כאן, ליד אילת, מטוס מטען עם ציוד צבאי שהגיע בטיסה ישירה מארה"ב. זוהי בשורה של ממש למערכת הביטחון. מהיום עומד לרשותנו נמל תעופה  מבצעי נוסף לנתב"ג, לקליטת סיוע בינלאומי, גם במצבי חירום צבאיים וגם במצבי חירום אזרחיים. אנו רואים חשיבות גדולה בהשלמת היכולת הזאת, במיוחד בימים האלה ואל מול האתגרים הצפוייים לנו".