"פרויקט בחזון בן גוריון": שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקר היום בליקית, בסיור בו הוצג המתווה למעבר בסיסים ומטה אמ"ן דרומה. בסיור השתתפו גם השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד, מיכאל ביטון, מנכ"ל המשרד אמיר אשל וראש מחלקת מעבר אמ"ן לנגב. שר הביטחון בירך על המיזם ואמר כי "אנחנו בונים פרויקט לאומי שמטרתו הראשונה היא חיזוק אמ"ן, מבחינת התשתיות והיכולת שלו כזרוע חזקה ומובילה". בהמשך נפגש גם עם ראשי רשויות בנגב, בתוכם ראש עיריית באר שבע. 

"צה"ל, כולל הרמטכ"ל וראש אמ"ן ששוחחתי עימם, אני וכל מערכת הביטחון, רואים בנגב את המקום הנכון להתפתח בו. זוהי סיבת הסיבות למעבר אמ"ן לנגב. בנוסף, אנחנו מסייעים פה לאתגר לאומי של פיתוח הדרום שצה"ל היה הראשון להיענות לו - מכוחות היבשה, דרך בסיסי חיל האוויר ועד מעבר חיל התקשוב וקריית המודיעין. זהו פרויקט ראשון במעלה לביטחון הלאומי ולנגב כולו ברוח חזון בן גוריון. לצורך כך אנחנו רותמים כבר היום את כל הגורמים בממשלה בכדי להביא את המעטפת האזרחית והתשתיתית, ובראש ובראשונה פתרון תחבורתי הולם ותמיכה וקידום של התשתית האנושית שמגיעה לכאן כחלק מהביטחון הלאומי", הרחיב גנץ. 

בני גנץ בסיור בליקית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ בסיור בליקית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בני גנץ בסיור בליקית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ בסיור בליקית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בהמשך התייחס לאירוע הירי האחרון מעזה, ואמר כי "אנחנו לא מתכוונים לעבור בשקט על אף פגיעה בריבונות או בביטחון. אנחנו אומרים להנהגת החמאס ברצוצה. יש לנו שני אינטרסים ברצועה בלבד - השבת הבנים ושקט ביטחוני, כשזה נגמר הכל אפשר. אם זה לא ייגמר ואם ימשיכו לירות, התגובות של צה"ל יהיו עוצמתיות. אני בעד שברצועת עזה יחיו בצורה שקטה, בשלום, בבריאות ועם עבודה. חמאס לקח את התושבים כבני ערובה, ואם המציאות הזו תשתנה יהיה אפשר לפתח התפלת מים, אספקת חשמל ראויה ועוד נושאים אזרחיים רבים בתיאום בינלאומי רחב ועם מדינות האזור ובהן מצרים". 

מיכאל ביטון, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, בירך גם הוא על המעבר לנגב ואמר כי "היום אנחנו עושים היסטוריה יחד בנגב. מתחילים לקבוע עובדות בשטח ולהחזיר את פרוייקט הדגל של קרית המודיעין למסלולו. כאיש הנגב, כראש מועצת ירוחם בעבר וכמייסד ויו"ר מועצת הנגב, הייתי חלק מראשי הרשויות שקידמו את הקמת הבסיסים - קריית ההדרכה בירוחם, הרחבת בסיס נבטים, קריית התקשוב בבאר שבע ובסיסים נוספים. בחודשים הקרובים נידרש לבנות מעטפת משלימה של פתרונות תחבורה ופיתוח עבור ההון האנושי של בני הנגב ושל מי שיבוא להתיישב בכל הקהילות הנפלאות שבנגב".

בני גנץ בסיור בליקית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ בסיור בליקית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' בירך והודה ישירות לשר הביטחון כשאמר "אני שמח ומודה לשר הביטחון, בני גנץ, על ההחלטה. אני רואה בזה רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם. אחד העוגנים הטכנולוגים העוצמתיים בעולם, בדרך אלינו, בשילוב ההון האנושי האיכותי ביותר. אנחנו הופכים למרכז העולם. יישר כח על ההחלטה החשובה של הממשלה ולכל מקבלי ההחלטות, בכל הדרגים. מילה טובה לאיש הנגב, חברנו מיכאל ביטון, השר במשרד הביטחון, שפעל ללא לאות שהנושא לא ירד מסדר היום. ממשיכים קדימה בכל הכוח״.