צעיר שהגיע לישראל מפרו, התחתן עם ישראלית וכיום אב לשניים, מבקש לשרת ביחידה קרבית בצבא, שמצדו מסרב לבקשה. הצעיר, ג'סרל קוראה (25), הגיע לישראל בשנת 2014. את אשתו הוא הכיר בפרו לפני כתשע שנים וכעבור שלוש שנים החליטו השניים להתחתן. אשתו היהודייה עלתה לישראל וקיבלה אזרחות ובעלה החליט לבוא בעקבותיה. לשניים יש שני בנים קטנים.

אף שמשפחתו ישראלית, קוראה מוגדר כתושב ארעי. למרות זאת, הוא הביע את רצונו לשרת בצבא ולהתגייס ליחידה קרבית. לאכזבתו, עד מהרה הוא גילה כי בצה"ל מסרבים להיענות לבקשתו בשל העובדה כי אין לו אזרחות ישראלית.

למרות סירוב הצבא, קוראה לא התייאש והחליט אף לשכור את שירותיו של עו"ד בני קוזניץ על מנת לחייב את צה"ל לגייסו. בחמשת החודשים האחרונים מנהל קוזניץ תכתובת עיקשת עם צה"ל, וטוען כי בשם העובדה כי מרשו מתגורר דרך קבע בארץ, גם עליו חל חוק שירות הביטחון ואין להיותו תושב ארעי שום השפעה על סוגיה זו. 

בתגובה לטענה זו, מצה"ל נמסר כי מדובר במדיניות ולא רק בגלל החוק. לטענת הצבא, "אנו לא מפעילים את סמכותנו לקרוא לתושב ארעי לשירות גם אם הוא מתגורר דרך קבע בישראל".

מאחורי הקלעים טוענים גורמים בצה"ל כי הם אינם מעוניינים להיענות בחיוב לבקשתו של הצעיר, מכיוון שלטעמם נושא זה יוצג כטיעון לקבלת אזרחות, וצה"ל יהיה מעורב שלא בטובתו בתהליך זה.

"התאהבתי במדינה", אומר הצעיר. "אני מעוניין לתרום לה, אבל הצבא מסרב לי. הם חושבים שאני רוצה להתגייס בשביל לקבל אזרחות, אבל אין לזה קשר. רצוני להתגייס קשור אך ורק לאהבה שלי למדינה ולרצון לתרום את כל כולי למענה".

עו"ד קוזניץ הוסיף כי "מצער לדעת כי מרשי, שנמצא בארץ כבר שנים ארוכות, נשוי לישראלית ואב לילדים ישראלים, אשר רוצה לתרום למדינה, מופלה לרעה אל מול תושבים ארעיים אחרים אך בשל דתו. אנו נמשיך וניאבק לגיוסו".

מצה"ל נמסר בתגובה כי "הבקשה נבחנה באופן יסודי על ידי הגורמים הרלוונטיים, והוחלט שלא ניתן להיעתר לה, לאור מעמדו של ג'סרל קוראה כתושב ארעי. לאחר שייקבע לו מעמד קבע על ידי משרד הפנים ניתן יהיה לשוב ולבחון את הבקשה".