"הצבא עדיין ערוך": בצל התקרית הביטחונית שאירעה אמש בהר דוב, דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, עלה הבוקר (שלישי) לשידור בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס למתיחות בגזרה הצפונית בעת האחרונה וההשפעה על האזרחים ועל פעילות מוקדי התיירות. "המתיחות הצבאית עדיין קיימת, המבאע עדיין ערוך, אבל אנחנו חיים בשגרה כרגיל", אמר אזולאי.

המתיחות בגבול הצפוני מורגשת הבוקר כמו אתמול?
"כן, מבחינה צבאית זה בדיוק כמו שהיה אתמול. הצבא עדיין ערוך בכול הכוחות שלו ובכל המקומות שהיה פרוש גם לפני, אנחנו כאזרחים כמו שהיינו אתמול, כך גם היום. החקלאים במטולה עובדים ממש על הגדר, הקייטנות נפתחות כרגיל, ואנחנו חיים בשגרה רגילה".

כמה זמן נמשכה התקרית אתמול מבחינת ההנחיות לאזרחים?
"זה התחיל בתחילת השבוע, אחרי החיסול שהיה בסוריה התחלנו לקבל הנחיות מצה"ל. אנחנו יישוב שנמצא ממש על הגבול ואנחנו מקבלים הנחיות מצה"ל כל הזמן, על כך שהצבא נמצא בהיערכות ובהערכות מצב, אבל השגרה האזרחית רגילה לחלוטין. אנחנו יודעים שהמשוואות בינינו ובין חיזבאללה הן שפגענו להם בלוחם - הם יפגעו לנו בלוחם, לא יפגעו במרחב האזרחי ועל כך אנחנו שמחים".

כמה זמן זה ארך?
"סדר גודל של 40-30 דקות, מהר מאוד יצאנו והמחסומים נפתחו".

שמעת את האלוף עמירם לוין, שאמר שזה בלוף על מנת להסיט את תשומת הלב של הציבור לאירוע שכמעט לא היה בגבול הצפון. מה אתם התושבים חושבים?
"אני לא נכנס למרחב הפוליטי ואני ממש לא חושב שצה"ל משתף פעולה עם ראש הממשלה. בסוף, מדובר בתקשורת ובצה"ל שעושה מה שעושה, שראה את החוליה ופגע בה. אני לא מאמין שמסיטים את כל תשומת הלב".

הצבא לא פגע בחוליה בסוף.
"ניסה לפגוע, לא הייתי במקום. אני איש צבא לשעבר, שירתי לא מעט שנים בהר דוב ומי שמכיר את האזור, יש שם סבך מטורף, לא רואים ממטר. אני יוצא מנקודת הנחה שהם הסתתרו בתוך הסבך והצליחו להימלט בצל הסבך".

התצפית זיהתה אותם במשך דקות ארוכות, טל לב רם אמר שהם כנראה היו בכוונות, אבל לא פגענו בהם.
"אני מבין שלא פגענו בהם. אני לא יודע להגיד לך מה קרה שם בדיוק, כי אני לא נמצא בצבא כרגע. אני מאמין שבמהלך היום נקבל תדרוך נוסף מאלוף הפיקוד, כפי שקיבלנו ביום שישי האחרון, ונקבל תמונת מצב יותר ברורה מה היה בדיוק שם. אבל אני לא נכנס למרחב הפוליטי".

המתיחות קיימת?
"אכן כן, המתיחות הצבאית עדיין קיימת. אנחנו שומעים למעלה באוויר את המזל"ט שמשגע ומטרטר את התושבים פה. הצבא עדיין במוכנות שלו ואנחנו בשגרה מלאה".

האירוע לכאורה נגמר, קיבלתם הוראות נוספות מהצבא?
"וודאי, אנחנו בשגרה מלאה חוץ מה-40-30 דקות אתמול שקיבלנו הנחיות להודיע לתושבים להישאר בבתים והצירים ליישובים היו חסומים - אנחנו ממש בשגרה".

מוקדי התיירות, הכול פתוח?
"הכול פתוח, החקלאים בבוקר יצאו לשדות, ומי שמכיר את מטולה השדות החקלאיים, המטעים, הם נמצאים מטר על הגדר".

אז כרגע אתם רק תחת ההגבלות של הקורונה ולא של נסראללה?
"רק ההנחיות של הקורונה, ואני יוכל לומר שבחודשים האחרונים לשמחתי מטולה מלאה בתיירים, אני מקווה שאחרי תשעה באב וחג הקורבן ימשיכו להגיע".

התיירים חזרו דרומה?
"דרומה? לא, מה פתאום, נשארו פה. היום הם פה, עשיתי הבוקר סיבוב פה, ראיתי שהם עדיין פה".