הכוננות הביטחונית בגבול הצפוני: אירוע התרסקות הרחפן בין חמישי לשישי, לצעד אירועים נוספים בגבול הצפון בשבועות האחרונים, מגיע על רקע המתיחות הביטחונית שקיימת בגזרה, בעקבות מספר תקריות שהתרחשו לאחרונה בין לוחמי צה"ל לפעילי חיזבאללה. בתוך כך, קיים הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הערכת מצב בהשתתפות פורום מטכ"ל. בתום הדיונים החליט כוכבי על שימור ההיערכות המבצעית בזירה הצפונית.

כוכבי, אישר בסוף השבוע כי החוליה שצה"ל חיסל ברמת הגולן פעלה בשירות איראן וכוח קודס ולא הייתה קשורה לניסיון הנקמה של חיזבאללה. הרמטכ"ל גם שוחח עם לוחמי מגלן שסיכלו את הפיגוע. בין השאר, אמר רא"ל כוכבי ללוחמים: "סיכלתם חוליה בשליחות איראנית, שהיא חלק מתהליך ההתבססות של הציר הרדיקלי בסוריה. זה מה שנדרש מכם, זה מה שמצופה מכם וזה מה שעשיתם באופן מאוד מקצועי".

אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)

הרמטכ"ל הוסיף: "היעד המרכזי שלנו הוא מניעת ההתבססות של הציר הרדיקלי בגזרה צפונית, בדגש על סוריה - אבל לא רק. אנחנו הולכים להמשיך בתהליך הזה של פגיעה באויבים שלנו עם גריעת יכולות מהאויבים שלנו. 360 מעלות, זירה צפונית, איו״ש, זירה דרומית ובמעגלים השונים".

במהלך השבוע צפויות להתקיים הערכות מצב נוספות על מנת לאמוד את מצב הכוננות בצפון. לפי ההערכות, בימים הקרובים תרד הכוננות באופן הדרגתי.