מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, צייץ אמש (ראשון) כי ארצות הברית תציג השבוע תוכנית להארכת אמברגו הנשק על איראן. "מדינות במזרח התיכון, מהמפרץ ועד ישראל, תומכות בכך. זה חשוב מאוד לכל אחת מהן. ערבים וישראלים מדברים בקול אחד בנושא הזה, ומועצת הביטחון באו"ם חייבת להקשיב לו", אמר פומפאו.

דבריו של פומפאו נשמעו לאחר שד"ר נאיף אלחאג'רף, מזכיר מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, שלח מכתב למועצת הביטחון והביע תמיכה במהלך. "איראן ממשיכה להתחמש בנשק קונבנציונלי ולחמש טרוריסטים וארגונים בדלניים בכל האזור", כתב. המועצה בראשה הוא עומד כוללת את סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר.

"מאז תחילתן של הסנקציות ב-2015, איראן לא חדלה מלהתערב בנעשה במדינות השכנות, באופן ישיר וכן דרך מיליציות שאומנו על ידה. מכיוון שכך, יהיה זה בלתי הולם להסיר את המגבלות על סחר בנשק עד שאיראן תחדול מלעשות זאת", המשיך, והוסיף: "האו"ם חייב לבחור בין חימוש טרוריסטים לבין עמידה לצד המפרץ".

השגרירה האמריקאית באו"ם, קלי קראפט, שיתפה את המכתב בטוויטר, והוסיפה: "קולן של מדינות אלו חייב להישמע, ההיגיון הפשוט חייב להילקח בחשבון".