בישראל לא מגיבים לפרסום בעיתון "א-שרק אל-אווסט", שלפיו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תומך לכאורה במכירת מטוסי 22-F לישראל כפיצוי לעסקת מכירת מטוסי 35-F לאיחוד האמירויות.

לטענת העיתון, מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר אישר במהלך ביקורו בישראל כי טראמפ אכן נתן אור ירוק למכירת המטוס לישראל, לצד אמצעי לחימה נוספים.

בישראל לא מתייחסים לדיווח, וניתן ללמוד גם כי לא מייחסים לו חשיבות רבה. בתקופה האחרונה ישראל אומנם קיימה בדיקות מול האמריקאים בנוגע למטוס, אך מדובר בגישושים ראשוניים בלבד והסיכוי להתממשות עסקה כזו אינו גבוה.

כך או כך, הפרסום בעיתון היוצא לאור בלונדון מייצר תמונה מוטעית, שלפיה, לכאורה, ישראל וארה"ב נמצאות במגעים מתקדמים בנושא. גם עיתוי הדיווח, שלושה ימים לפני הבחירות בארה"ב, כנראה אינו מקרי.

22־F הוא מטוס העושה שימוש בטכנולוגיה של חמקנות מגילוי של מערכות הגנה מתקדמות. למרות שמדובר במטוס יותר ותיק מ־35־F, הוא נחשב מטוס טוב יותר גם בביצועים ובכושר הנשיאה, ומחירו בהתאם.

המטוס נכנס לשירות בחיל האוויר האמריקאי בשנת 2005, והוא נחשב למטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם ויקר משמעותית מ־35־F. בעקבות התפיסה האמריקאית כי למטוס חשיבות רבה לעליונות הצבאית של ארה"ב, הוחלט כי המטוס לא יימכר לאף מדינה נוספת בעולם. עד היום שמרו בוושינגטון על העיקרון הזה בקנאות - כך שגם אם ישראל תבקש לרכוש את המטוס, זה יהיה כרוך באישור הקונגרס.

בתוך כך, בעקבות שיחה שהתקיימה שלשום בין שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית רוברטו אלוורז, פרסם משרד החוץ הדומיניקני כי הוא שוקל להעביר את השגרירות שלו מתל אביב לירושלים. אשכנזי הודה לשר הדומיניקני על הידידות ארוכת השנים בין המדינות, ובירך אותו על החלטה חשובה זו. 

במהלך השיחה דנו השרים גם ביחסים הבילטראליים בין המדינות, בדגש על קידום קשרי הסחר והכלכלה, וכן בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון.