בג"ץ הקציב לצה"ל חצי שנה כדי לסיים את עבודת הוועדה בוחנת שילוב נשים ביחידות הלוחמות, כך הוחלט היום (שלישי). השופטים אסתר חיות, מני מזוז ויעל וילנר כתבו בהחלטתם כי "לאחר ששמענו את טענות הצדדים בעתירות שבכותרת, החלטנו לדחות את המשך הדיון בעתירות עד לקבלת הודעת עדכון מטעם המשיבים לגבי התקדמות עבודת הצוות המקצועי. ההודעה המעדכנת תוגש באפריל, ולאחר הגשתה יוחלט על המשך  הטיפול בעתירות". 

בכך קיבלה המדינה את עמדת המדינה, לפיה יש לאפשר לצוות הצה"לי להשלים את עבודתו. עם זאת, עורך דינן של העותרות, עו"ד ינור ברטנטל, אמר בעקבות ההחלטה כי זהו "הישג גדול לעותרות. הצבא השאיר את העתירה על כנה כחרב מעל ראשו של הצבא וקצב את זמן הועדה לחצי שנה".

ההחלטה היום באה בעקבות הדיון אתמול בעתירת ארבע צעירות הדורשות להצבא יאפשר להן לעבור מבדקים ולהשתתף בגיבושים ליחידות שדה מיוחדות כגון סיירת מטכ"ל, שייטת 13, סיירת גולני, צנחנים ודובדבן. 

ארבע העותרות - מיקה קליגר, מור לידאני, גלי נשרי ועמר סריה - מבקשות לעבור את המבדקים באופן שוויוני, בדומה לגברים. בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין ויינברגר וברטנטל, ביקשו הצעירות ששר הביטחון והרמטכ"ל ינמקו "מדוע תפקידי הלוחמה ביחידות המובחרות סגורים באופן קטגורי בפני נשים, עניין פסול העומד בניגוד לעקרון שוויון ההזדמנויות ובניגוד לחוק".

בתשובתה לבג"ץ טענה המדינה בשם משרד הביטחון והרמטכ"ל כי דינה של העתירה הוא להידחות על הסף, בהיותה עתירה מוקדמת אשר אינה בשלה לבירור ולביקורת שיפוטית בעת הזאת. הסיבה לכך היא החלטות של הרמטכ"ל כוכבי מיולי האחרון, על הקמת צוות מקצועי שיקיים תהליך בחינה "רציני ויסודי, מתוך גישה רחבה, כוללת ומעמיקה, ביחס לאפשרות שילובן של נשים בתפקידי לחימה נוספים בצה"ל, בהתאם למהותם ואופיים של התפקידים, בטרם קבלת החלטות בנושא".