הבוקר (ראשון) התחיל קמפיין גיוס המונים לתוכנית כנפיים״ הפועלת כבר למעלה מ-15 שנים ובכל שנה מטפלת בלמעלה מ-8,000 צעירים עולים בודדים החל מהשנה שלפני הגיוס, לאורך כל השירות הצבאי, וב-5 השנים שלאחריו.

קמפיין גיוס המונים של תוכנית "כנפיים"

הקורונה והמשבר הכלכלי, שפגעו בצעירים ישראלים רבים עם עבודה זמנית, גרמו למצוקה כבדה לאלפי הצעירים שלאחר צבא. בהיעדר מקור פרנסה יציב, חלק מהם החליטו להפסיק את לימודיהם האקדמיים, אחרים מתקשים בתשלומי שכר דירה וחשבונות שוטפים.

מיד לאחר הסגר הראשון העניקה ״כנפיים״ 1,000 מלגות סיוע וקיום בהיקף של 500$ כל אחת ללמעלה מ-1,000 חיילים משוחררים עולים בודדים שסיימו את השירות הצבאי במהלך ה-5 שנים האחרונות.

מדי שנה משרתים בצה״ל כ-3,500 חיילים עולים בודדים. רובם המכריע באים ממדינות וממשפחות שלא יכולות להעמיד עבורם מעטפת ועורף כלכלי.

מייסדת תוכנית ״כנפיים״ מירה קידר: ״משבר הקורונה, והמצוקה הכלכלית, הגדילו בצורה דרמטית את הצרכים של החיילים המשוחררים שנשארים לבנות את חייהם בישראל והמשאבים של התוכנית לא מספיקים על מנת שנוכל להיענות לכל הבקשות המופנות אלינו. זו הסיבה שהחלטנו לצאת לגיוס המונים של מיליון שקל כדי שהתוכנית תוכל להמשיך לתמוך בצעירים העולים הבודדים ולספק להם את התשתית לבנות את חייהם בישראל״.

לעמוד הקמפיין