לא פחות מעשר פעמים נדחה הדיון שעוסק בזהות הזוכה במכרז הענק של משרד הביטחון להקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב. העתירה והדיונים סביב הסוגיה מעכבים את תחילת העבודות בשטח, דבר שמעורר זעם רב בעמותת "ישראל למען הנגב" שמקדמת באינטנסיביות את הוצאתו לפועל של הפרוייקט החשוב, מזה כשנתיים.

כזכור, בתום מאבק ציבורי עיקש וממושך של עמותה בראשותה של ד"ר אסתר לוצאטו מול משרד הביטחון, נבחרה ביולי 2020 חברת "שיכון ובינוי" כמי שתקים ותתפעל את המתחם במשך 26 שנה. מדובר במגה פרויקט בהיקף של כ-25 מיליארד שקלים שאמור להוות עוגן כלכלי באזור למשך עשרות שנים. זמן קצר לאחר זכייתה של שיכון ובינוי במכרז להקמת קריית המודיעין, עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב החברות אלקטרה-מנרב ושפיר הנדסה אשר התמודדו אף הן במכרז, כנגד זכייתה של שיכון ובינוי.

גנץ על פתיחת המשק: "ממשיכים במתווה התחסנת-נכנסת" (צילום: אלעד מלכה)

הדיון הראשון בעתירה אמור היה להתקיים בספטמבר 2020, אולם מאז ועד היום נדחה הדיון לא פחות מתשע פעמים, לרוב בעקבות דרישת משרד הביטחון שמיוצג על ידי פרקליטות המדינה. בנוסף, הדיון הקרוב בבית המשפט המחוזי בתל אביב שנקבע ל-25.2, נדחה אף הוא למועד אחר.

ב"ישראל למען הנגב" זועמים על הסחבת המשפטית וחוששים כי יד מכוונת במערכת הביטחון פועלת לעכב את הפרויקט על רקע התנגדותו המתמשכת של הרמטכ"ל אביב כוכבי להקמת קריית המודיעין באזור ליקית, עוד מהימים בהם כיהן כראש אמ"ן.

בעקבות כך שלחה ד"ר אסתר לוצאטו, בשם העמותה, מכתב חריף לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בו היא דורשת את התערבותו כדי לשים סוף לסחבת המשפטית של משרד הביטחון, במטרה להוציא לפועל את הפרויקט. "תמוה מאוד שמשרד הביטחון, שאמור לדחוף להקמת הפרויקט, הפך בחצי השנה האחרון לגורם המעכב שמונע את יישומו בשטח. אנחנו מצפים מבני גנץ להיכנס לעובי הקורה, לשים סוף לסחבת הבלתי נגמרת בסוגיה ולדאוג אישית כי הפרויקט אכן יצא לפועל, כפי שהוא בעצמו הצהיר לאחר שהנחה את בכירי משרדו לקדם את הפרויקט", ציינה ד"ר לוצאטו.