אחרי שהצליחה להרתיע את ארה"ב ומדינות אירופה מהצהרות המגנות את מדיניות הגרעין שלה - התפנתה איראן לאיומים נגד ישראל.
שר ההגנה אמיר חתאמי אמר אתמול: "המשטר הציוני איננו האויב העיקרי שלנו. הוא לא בליגה של הרפובליקה האיסלמית של איראן, בין אם הוא יודע זאת ובין אם לא. אם הוא לא יודע, עליו לדעת שאם יעשה טעות טיפשית, אנחנו נמחק את חיפה ותל אביב.

זוהי פקודה של המנהיג העליון חמינאי שהתכוננו אליה היטב. אם האויב יבצע טעות טיפשית, עליו לדעת שהפקודה הזאת הפכה לתוכנית שתבוצע ברגע שהמפקד העליון יורה על כך. אני ממליץ לישראל שלא תאיים על איראן, אפילו בדיבור".

קודם לכן דחה שגריר איראן לאו"ם מג'יד טכט־רוואנצ'י את הטענה של שגריר ישראל גלעד ארדן, שלפיה איראן היא שעומדת מאחורי המתקפה על אוניית הסחר "הליוס ריי" שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר לפני שבוע וחצי במפרץ עומאן, והזהיר את ישראל מהשלכות במקרה של הסלמה. במכתב ששלח למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כתב השגריר האיראני: "כל הסימנים מצביעים על כך שהתקרית היא למעשה מבצע דגל כוזב שבוצע על ידי שחקנים שמעוניינים לקיים את המדיניות הממאירה שלהם".

טכט־רוואנצ'י הוסיף כי "המשטר הישראלי, שמאיים על איראן על בסיס כמעט יומיומי, מנסה להסיט את תשומת הלב ממעשיו המעוררים אי־יציבות באזור, על ידי האשמת איראן והתקרבנות. על ישראל לשאת באחריות על כל הפעילויות הפזיזות והבלתי חוקיות שלה, והיא תישא בהשלכות במקרה של הסלמה".

הבריטית־איראנית ששוחררה אתמול נזאנין זגארי־רטקליף (צילום: רויטרס)
הבריטית־איראנית ששוחררה אתמול נזאנין זגארי־רטקליף (צילום: רויטרס)

מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין אמר אתמול שארצו תגיב על ירי הרקטות לעבר בסיסים ומשרדים אמריקאיים בעיראק בשבוע בזמן שהיא תבחר. עם זאת, אוסטין הביע תקווה שאיראן תעשה עכשיו את "הדברים הנכונים".

בינתיים עשתה אתמול איראן מחווה של רצון טוב כלפי בריטניה כששחררה מכלאה את הבריטית־איראנית נזאנין זגארי־רטקליף, ששימשה עובדת סיוע באיראן והורשעה לפני מספר שנים בעבירת ריגול וב"ניסיון להפיל את המשטר". עם זאת, עליה להתייצב ביום ראשון בפני שופט. דומיניק ראב, שר החוץ הבריטי, בירך על שחרורה של זגארי־רטקליף, ואמר כי כעת יש להשיבה הביתה, לבריטניה.