רפי כהן צמח, ממלא מקום יו"ר ארגון נכי צה"ל, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM וסיפר על הפגישה שהתנהלה מוקדם יותר היום בין הארגון לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע המחאה שנערכה היום מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב תחת הכותרת "כולנו איציק סעידיאן - שמים סוף להפקרת נכי צה"ל".

"ראש הממשלה נפגש איתנו בצהריים, שמע אותנו, ביקש לצאת להתייעצות, שוחח עם השר גנץ, וחזר אלינו עם הבטחה שתוך שבועיים הוא יקדם את הנושא של חקיקה ויביא לקבינט את כל נושא הרפורמה. שני האישים המכובדים, נתניהו וגנץ, מבינים שזה צורך השעה, ולכן ניתן לקדם את הרפורמה בחקיקה ממשלתית מיידית, זה לא מחייב את הכנסת", אמר כהן צמח.

הוא הסביר איזו חקיקה בכוונתם לקדם: "לפני כשנה וחצי, ביקשנו ממנכ"ל משרד הביטחון הקודם האלוף אודי אדם לקדם צוות שיבדוק ויבחן את תפקודו של אגף השיקום. אדם מינה בראש הצוות את האלוף איל בן ראובן. ישבנו איתו במשך 6-7 חודשים, עד פרוץ מגפת הקורונה במרץ 2020. בן ראובן הגיש דו"ח ביניים שממצה כמעט את כל הסעיפים ואת כל מה שצריך לקדם ברפורמה, הדו"ח הזה מונח על שולחנו של השר ושל מנכ"ל המשרד – שום דבר לא קרה מאז".

"בדרישות שלנו יש כמה סעיפים. ישנו ביטול חוק הממשלה מ-2012 שאומר להגביל זכויות לנכים עד לחקיקה בהטבות של נכי צה"ל. אני לא ראיתי גוף במדינת ישראל שבמשך 10 שנים הזכויות וההטבות שלו מוקפאות, ויושבים בשקט כמו ילדים טובים, מחכים שמישהו ירים את הכפפה".

כהן צמח התייחס למקרה של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו ועורר סערה תקשורתית גדולה בכל הנוגע לזכויותיהם של נכי צה"ל: "לצערי הרב, כנראה שהמקרה הזה הוא שהעיר את כולם. המקרה של סעידיאן נתן הד תקשורתי, אנשים הבינו שיש צדק בדברינו ובכל הדברים שאנו טוענים".

כשנשאל האם הוא מאמין להבטחות שהעניקו נתניהו וגנץ בנושא בימים האחרונים אמר: "שניהם נתנו הצהרה תקשורתית. נתנו להם שבועיים של פסק זמן לקדם את הדבר הזה. בסיום המועד, שבועיים מהיום, אם הנושאים האלה לא יקודמו – נצא במחאה גדולה יותר ואגרסיבית יותר. היום היינו רק כמה אלפים שבאו לזעוק את זעקתו של איציק, ושל כל הנכים השקופים שמתעללים בהם במשך שנים רבות".