המקרה הקשה של לוחם צה"ל (במיל') איציק סעידיאן, שהצית עצמו לפני מספר שבועות וכעת נלחם על חייו, גרם להצפת עשרות מקרים דומים של לוחמים לשעבר, שנפצעו בצבא ושדיווחו על אטימות מטעם משרד הביטחון ואי־טיפול בהם.

אחד המוסדות שמנסים לסייע לאותם לוחמים הוא מרכז הגמילה רטורנו, שפתח במבצע "חיבוק מגן", שמאתר חיילים משוחררים הסובלים מפוסט־טראומה ומנסה לשכנע אותם לקבל טיפול. ברטורנו מעידים כי הקושי הגדול ביותר נמצא בגיוס הזקוקים לטיפול, מכיוון שבאופן פרדוקסלי, הפחד הגדול משינוי, גם אם הוא לטובתם, גורם להם להישאר "תקועים" במצבם הקשה.

"מטרתו של ההליך החדש שעליו הוחלט הוא להכשיר אנשי צוות שבעצמם עברו תהליך טיפולי בעקבות פוסט־טראומה שעברו ושישמשו כשגרירים שיביאו אלינו את מי שזקוק לטיפול", מסבירים במרכז.

במסגרת המבצע, נבנית עבור הלומי הקרב תוכנית התערבותית קצרה, בעזרת כלים כגון רכיבה טיפולית, כלבנות טיפולית, קבוצות מיקוד ועוד, וזאת במטרה להקנות עבור אותם חיילים משוחררים מוטיבציה לטיפול. לאחר ששלב בסיסי וחשוב זה יושב, מרכז הגמילה יפנה את החיילים המשוחררים למרכזי טיפול מתאימים הפרוסים ברחבי הארץ.

בשיחה עם "מעריב", מסביר מנכ"ל רטורנו, הרב איתן אקשטיין, כי "הטיפול בחייל אינו נגמר עם שחרורו מצה"ל, וחלק לא מבוטל מהחיילים מעבדים את חוויית השירות הצבאי רק לאחר השחרור. מנקודה זו, מתחילה ההתמודדות האמיתית שלהם. אנחנו קוראים לכל חייל משוחרר שמרגיש במצוקה או לבני משפחתו אשר מרגישים שיקיריהם זקוקים לעזרה, לפנות אלינו. רטורנו תעמיד את כלל המשאבים העומדים לרשותה למען מתן טיפול ראשוני והפניה לטיפול ארוך טווח עבור החיילים המשוחררים".