אריק (האריס) ברבינג, ראש מרחב ירושלים לשעבר בשב"כ, התייחס למהומות בירושלים לאורך סוף השבוע האחרון בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפר מה לדעתו צריך לעשות כעת כדי למנוע חיכוכים נוספים מחר (ב') לצד חגיגות יום ירושלים: "צריך להחליט כיצד לפעול בנוגע למצעד הדגלים שהוא אירוע חגיגי וחשוב, אבל עם רגישות רבה, וגם לקבל החלטה לקבל פתיחת הר הבית למבקרים, לרבות מבקרים יהודים".

לדבריו, "עליית מבקרים מחר להר הבית, בדגש על המבקרים היהודים, זה חומר נפץ עם רגישות גבוהה מאוד, שהייתי נמנע ממנה השנה. לגבי הפעילויות הרבות ביום ירושלים שקשורות למזרח ירושלים, הייתי מצמצם עד כמה שאפשר את החיכוך הגבוה, בעיקר בעיר העתיקה ובשכונות התפר בהן המצעד אמור לעבור".

כמו כן, התייחס ברבינג גם לשאלה האם כוחות הביטחון נכנעו להשתוללויות בבירה ואמר כי "לא יודע אם נכנענו. לפעמים הפגנו תבונה, שנתפסת בעיני הצד השני כאיזשהו ניצחון שלהם. מצד שני, כשיעלו יהודים מחר להר הבית ויתחילו זריקות אבנים ועוד מאותם אירועים שחווינו בימים האחרונים ותהיה הסלמה, האם זהו המחיר שישראל צריכה לשלם כרגע?"

בהמשך, התייחס ברבינג לאפשרות שבקרוב נראה דעיכה בגל האלימות והמהומות בירושלים: "אחרי יום ירושלים אנחנו נכנסים בצורה ישירה לאיד אל פיטר, שבו להערכתי נראה את המוסלמים חוגגים בבתיהם, אצל המשפחות, ואולי יהיה איזה סוף לגל ההסלמה הנוכחי".

ברבינג התייחס להחלטת הממשלה לחסום אתמול (שבת) את כביש 1 בניסיון למנוע ממתפללים ערבים להגיע באוטובוסים לירושלים: "גם אני הייתי מעורב פעמים רבות בהחזרתם של אוטובוסים של אזרחי ישראל הערבים, שהגיעו מאזור המרכז כדי להתפלל בהר הבית, ולא רק. הדבר הזה מייצר הרבה מתח, והרשתות החברתיות זועקות לאנשים להגיע לירושלים.

"בעבר, הם היו נעצרים בכביש 6 ביציאה מהיישובים. איני יודע מה הפרטים הטקטיים של מה שקרה אתמול, וקשה לי לשפוט את המשטרה, אבל זה נראה לא טוב כשבסוף מתפללים בכביש 1 יורדים מהאוטובוסים באמצע הכביש ומתפללים. זה נראה רע, וזה סוג של ניצחון תודעתי של מי שרצה להשיג את הצילומים האלה", הוסיף.