בצה"ל הביעו הבוקר (חמישי) אופטימיות לאחר סדרת התקיפות הלילה ברצועת עזה. לדברי דובר צה"ל, הדי זילברמן, "הלילה הזה מלמד על העמקת ההישג שלנו וסדקים ראשונים בצד השני. אנחנו מזהים שהציבור העזתי מתחיל לאבד את הסבלנות שלו, ומזהים קשיים שלהם לקדם מתווים של פעולות". דובר צה''ל אף חשף כי צה''ל תקף, בשלב זה, למעלה מ-600 יעדי טרור.

"אתמול היה יום שבו חמאס הבין שהוא לא מצליח, המומנטום החל להשתנות", המשיך זילברמן. "עזה היא לא מקום אופטימי להיות בו. יש סדקים בחמאס, ברור לכולם שהוא הופתע מעוצמת התקיפה של צה"ל, וזה מערער אותו". 

בניין שקרס כתוצאה מתקיפת צה''ל בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
בניין שקרס כתוצאה מתקיפת צה''ל בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

בהתייחס לתקיפות של צה"ל, חשף דובר צה"ל כי עד עכשיו חוסלו כעשרה בכירים ובסך הכל בין 50 ל-60 פעילי טרור נוספים. "הנכס המרכזי שאנחנו תוקפים בבנק המטרות החדש מכונה מטרות ממשל", הסביר זילברמן. "המטרה היא לטפל בכל מבנה ומוסד של חמאס, לפגוע במוסדות הממשל כמו הבנקים, מוסדות בטחון הפנים והמשטרה". 

במהלך הלילה הותקפו שבע מטרות שונות מהסוג הזה, לדברי זילברמן, שציין כי בין היתר הותקף משרד ראש הביטחון פנים בעזה וחמש מטרות נוספות של ביטחון פנים. בנוסף, הותקפו בתי בכירים, חוליית טרור, מנהרה בשטח אחד הבתים ובורות שיגור. "תקפנו והשמדנו את מרבית מערך הייצור של חמאס והג'יהאד האסלאמי", סיכם זילברמן. 

המטה לביטחון פנים בבית לאהיא, עזה (צילום: דובר צה''ל)
המטה לביטחון פנים בבית לאהיא, עזה (צילום: דובר צה''ל)

בהתייחס להחלטות הקבינט, אמר: "צוותי הקרב החטיבתיים כבר סיימו אישור התכניות, ויש לנו מגוון של אפשרויות ופעולות נוספות. אנחנו במוכנות גם לתמרון. הרמטכ"ל יאשר היום תכניות אפשריות גם לתמרון, ייתכן שנפעל גם בעניין הזה". 

בתוך כך, הרמטכ"ל כוכבי קיים אתמול שיחה עם יושב ראש המוטות המשולבים של ארה"ב, ועדכן אותו בפרטים ובהתפתחויות.