"לא נאפשר שחדלון פוליטי יכניס אותנו למקלטים": הגזרה הצפונית אף היא הודלקה במספר התקלויות על הגדר וירי על הקריות ויישובים נוספים באצבע הגליל במהלך מבצע "שומר החומות". על כך דיברה הפעילה האנטי-מלחמתית רחל בן דור, מייסדת ארגון "ארבע אמהות" ותושבת הגליל, עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM הבוקר (שלישי), והבטיחה: "נעמוד על המשמר - לא נצא לעוד מלחמה כדי להושיע פוליטיקאים".

בן דור: "כמי שגרה בגליל העליון, בשבוע שעבר זה היה קרוב מדי לתחושה שחוזרים לעוד סיבוב. החלטתי שצריך להזהיר, שאנחנו לא נסכים שחידלון פוליטי יכניס אותנו שוב למקלטים. שידעו אותם מתחרינו שאנחנו לא נשב בחיבוק ידיים. אנחנו נצא שוב לרחובות ולא ניתן להם להדליק את הגיזרה".

"מאז שיצאנו מלבנון", המשיכה, "יש לנו יותר שקט מאז שנות ה-70. הגיע הזמן להכנס לתהליך מדיני. לא ייתכן שבכל משבר הצבא הוא הפיתרון הראשון - ולפעמים גם היחיד".

"אני מנסה להיות חלק מהמחאה", אמרה בן דור. "ברור לי לגמרי שאם יש ואקום, ואנחנו לא משמיעים את קולנו, הרחוב נתפס על ידי קולות אחרים של מלחמה. אנשים שחיים כאן בצפון לא מוכנים לחזור לסבב הזה. הבעיה המדינית עברה עכשיו לדרום. זה הזמן לעצור ולפתור את זה, זה מרגיש לי שביר כל הזמן".

"אישי ובני יצאו עם הרבה שריטות פיזיות ונפשיות מאותו סיבוב מהלומות", התייחסה הפעילה האנטי-מלחמתית לטראומות האישיות במשפחתה, בעקבות ההחלטה להעניק אות מלחמה מיוחד למשרתים בלבנון מאז מלחמת שלום הגליל ועד היציאה החד-צדדית. "שום אות לא יוכל להחזיר את כל אלה ששילמו בחייהם, והזוועות שקרו. האות הזאת מעט מדי ומאוחר מדי. כל מה שאנחנו רוצים זה לא לחזור לזה".

"מקווה שהדברים הפוליטיים יסתדרו בצורה כזאת שלא נצטרך לעבור למצב של מלחמה כדי להושיע פוליטקאי כזה או אחר", רמזה בן דור לאפשרות שהמצב הפוליטי הנפיץ בישראל הוא זה שהביא לחילופי האש הקודמים במבצע "שומר החומות" בין ישראל לחמאס. "אנחנו לא נעמוד מנגד בחיבוק ידיים, וניתן לפוליטקאים להדליק את הגיזרה. צריך לטפל בהם בצורה מדינית, ובצורה מושכלת. חייב להתחיל תהליך מדיני".