שר הביטחון, בני גנץ, נפגש אמש בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. בהמשך ביקורו בארה"ב נועד גם עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בפנטגון. מדובר בפגישה הראשונה בין בכיר ישראלי לבין נציגים מהבית הלבן מאז תחילת כהונתו של הנשיא ג'ו ביידן.

במהלך ביקורו הציג גנץ את הישגי מבצע "שומר החומות", לרבות השימוש הרב בחימושים מדויקים בשל הלוחמה בשטח בנוי והרצון להימנע בפגיעה בחפים מפשע והשינוי באופי הלחימה בעזה בהשוואה למבצעים קודמים. 

הבכירים האמריקאים גילו עניין רב בהישג של מבצע "דרום כחול" שהיה למעשה הפעם הראשונה בה תקפו מטוסי חיל האוויר את המנהרות, במסגרת תרגיל ההונאה שביצע צה"ל. וכן, באמצעי ההגנה של ישראל לרבות המכשול, כיפת ברזל ומערך ההגנה האווירי והימי.

לצד זאת, במהלך הפגישה עם בלינקן, דנו השניים בצרכים של מערכת הביטחון בדגש על הצטיידות במיירטים של כיפת ברזל. השניים סיכמו כי הצוותים המקצועיים של משרד הביטחון ומשרד ההגנה יתקדמו בנושא בזמן הקרוב ותוצג תוכנית מלאה.

במסגרת הפגישות פרס גנץ את עקרונות התוכנית לשיקום עזה, חיזוק הרשות הפלסטינית, והמחויבות של ישראל בכל מצב לשמור על סף הומניטארי בסיסי ברצועה. גנץ הדגיש בדבריו את מדיניות התגובה הנוקשה שתהיה על כל הפרה של הפסקת האש וכן את החשיבות וההזדמנות להשיב את השבויים והנעדרים שתהיה חלק מהשיקום של רצועת עזה בכל מצב.

בנוסף הוא התייחס למבצע דומה מול לבנון לנוכח ההתחמשות של חיזבאללה, וציין כי בתרחיש כזה העוצמות והיקפי ההתקפה וההגנה יהיו גבוהים פי עשר.

בתוך כך, שר הביטחון הישראלי הציג לקולגות שלו מידע שקושר את חיזבאללה וחמאס לפעולות איראן וכי הלחימה בשתי זירות כמו אלו כמו גם בזירות נוספות מושפעות ישירות מהתוקפנות האיראנית. 

במהלך הפגישות בין הגורמים דנו הצדדים גם באלמנטים משמעותיים שיש להכניס להסכם עתידי עם איראן, והובהר כי ישראל וארה"ב חולקות את המטרה של מניעת גרעין איראני.