מחר יתקיים בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב דיון מיוחד בעקבות פנייה של כלי תקשורת שביקש לפרסם פרטים נוספים בפרשת "התיק השקוף", שהסתיימה במותו של קצין מודיעין בכלא. בימים הקרובים ככל הנראה צפוי צה"ל לפרסם את הממצאים בנוגע לחקירת מותו של הקצין. 

במקביל, הוריו של קצין המודיעין הגישו בקשה לבית הדין הצבאי לעיין בפרטי כתב האישום. "מן הראוי כי נכיר ונדע את הפרטים אשר הובילו למות בננו מתחילת הפרשה ועד סופה העגום", ציינו. את הבקשה הגיש בשמם עו״ד בני קוזניץ, שאמר: "הוריו של המנוח ימשיכו ויעשו כל שביכולתם בכדי להגיע לחקר האמת בפרשה". בליבת הפרשה, שצפויה להישאר ממודרת - כאשר המדינה מתעקשת כי פרטיה לא יפורסמו - מסתמנים כשלים. זאת מעבר למעשים שיוחסו לקצין ושבעקבותיהם היה עצור כתשעה חודשים עד למותו.

בימים שקדמו למותו התנהל תהליך גישור בניסיון להגיע להרשעה ולגזר דין מוסכם בין הצדדים ולמנוע בכך את המשפט. הוריו של הקצין ביקרו אותו בכלא הצבאי, אולם בגלל חומרת האישומים, גם הם לא הכירו אותם באופן ספציפי. בסוף השבוע הותר לפרסום כי קצין המודיעין הצעיר לא הואשם בבגידה או בריגול ואף לא בא במגע עם גורם זר. עם זאת, אין בעובדה זו כדי להמעיט בחומרת הנזק הביטחוני הפוטנציאלי בעקבות הפעולות שיוחסו לקצין. לכן, כל עוד זה תלוי במערכת הביטחון, הפרטים של האירוע לא ייחשפו לעולם.

בתוך כך, ח"כ משה ארבל (ש"ס) שלח שאילתא בנושא לשר הביטחון בני גנץ. "כל אירוע מוות של כלוא בבית סוהר, ודאי בכלא צבאי, מצביע על כשל מערכתי או אישי שניתן וראוי היה למנוע. כך בעיקר במקרה זה, כשמדובר בקצין שנחשד בעבירות חריגות שטרם פורטו בתקשורת, וניתן להניח כי היה מצוי בסכנת אובדנות (ופגיעה) חמורה יותר ממרבית הכלואים", כתב.

הוא הוסיף כי "הקצין מצא את מותו לפני שהתקבלה הכרעת בית המשפט בעניינו, שכבר לא תתקבל, אך שאלת האשמה לא מעלה ולא מורידה לעניין האחריות הכבדה של הצבא כלפי החיילים והוריהם. עליך ועל משרד הביטחון האחריות הכבדה להבטיח שהאירוע ייחקר עד דק, יתברר במלואו, מסקנות החקירה יועברו למשפחה ויוסקו ממנה המסקנות ההכרחיות על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד".