הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ימריא ביום ראשון לביקורו בארצות הברית. מדובר בביקור עבודה ראשון שלו באמריקה מאז כניסתו לתפקיד, במהלכו ייפגש עם יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל מארק מילי. סגן הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר, ימלא את מקומו של הרמטכ"ל בהעדרו.

הביקור תוכנן להתקיים במהלך חודש אפריל ונדחה בשל הערכת המצב המבצעית ומבצע "שומר החומות". עוד ייקים הרמטכ״ל פגישות עבודה עם בכירים נוספים במשרד ההגנה ובצבא האמריקאי, ביניהם היועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן, מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, מפקד ה-CENTCOM הגנרל קנת׳ מקנזי ומפקד ה-SOCOM הגנרל ריצ׳ארד קלארק

עוד יקיים הרמטכ"ל מפגש עם ראשי מכוני מחקר ומעצבי דעה אמריקאים, כחלק ממאמץ הסברה בין-לאומי, המבוצע בערוצים שונים מאז תום המבצע.

אל הרמטכ״ל יתלוו רעייתו יעל כוכבי ונספח צה״ל בוושינגטון האלוף יהודה פוקס. בנוסף, יצטרפו לביקור ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי האלוף טל קלמן וראש חטיבת המחקר תת-אלוף עמית סער. הם צפויים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים במערכת הביטחון האמריקאית.

מדובר בביקור הראשון שמקיים הרמטכ״ל כוכבי בארה״ב במסגרת תפקידו. במסגרת המפגשים ידון הרמטכ״ל עם עמיתיו האמריקאים באתגרים ביטחוניים המשותפים שעל הפרק, ביניהם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, מאמצי התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף.

בנוסף, יציג הרמטכ"ל את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל במבצע "שומר החומות" בדגש על השינויים שבאו לידי ביטוי במהלכו. 

ביקורו של כוכבי מתקיים לאחר קבלת ההחלטה על העברת ישראל לאחריות הסנטקום וביקורו של מפקדו בצה״ל בחודש ינואר האחרון. ביקור זה היווה נדבך נוסף בהגברת שיתוף הפעולה בין שני הצבאות. 

כזכור, כוכבי נפגש השבוע עם יושב ראש המטות המשולבים לשעבר של צבא ארצות הברית ג'וזף פרנסיס דונפורד ועם עוד 10 גנרלים אמריקאים בכירים בדימוס, בהם גם בדרגת ארבעה כוכבים, שמבקרים בארץ במסגרת משלחת מטעם ה-JINSA, ארגון בלתי מפלגתי שעוסק בסוגיות של מדיניות ציבורית בארה"ב.

בפגישה דנו בלקחי מבצע "שומר החומות" וההקשר האיראני, הסכם הגרעין ועל ההשפעה האפשרית שלו על הזירה המקומית בלבנון, סוריה ורצועת עזה. הנחת המוצא היא שלגנרלים בדימוס יש השפעה גם על הממשל הנוכחי בארה"ב.