אחרי שצה"ל החליט להעמידו לדין משמעתי בגין ראיון שהעניק כמילואימניק לחדשות 12, יגיע היום גל שוורץ, חברו לצוות של סגן הדר גולדין ז"ל, לקריה בתל אביב יחד עם חבריו כדי להפגין נגד ההחלטה. שוורץ (28), שהתגייס יחד עם גולדין באוגוסט 2011, היה לצדו באותו יום שישי השחור שבו נחטף. 

לאחרונה הוא נקרא לשירות מילואים, אשר במהלכו פנו אליו מחדשות 12 לצורך ראיון עם חבריו, שחזרו לראשונה כמילואימניקים לאותה גזרה.

בראיון, ששודר במהדורה המרכזית ביום שני האחרון, מתח שוורץ ביקורת על כך שעד כה טרם הושבו לישראל גופותיהם של גולדין ושל אורון שאול, ואמר: "שבע שנים, ואף אחד לא עשה שום דבר חוץ מלפספס הזדמנויות".

למחרת, כשהוא כבר משוחרר ממילואים, הופתע שוורץ לקבל שיחת טלפון מהשלישות. "הקצינה שואלת: 'אם אני מביאה לך יום מילואים למחר, אתה מגיע?'", מספר שוורץ. "אני שואל, 'למה? הייתי עכשיו ב־20 יום מילואים'. אמרתי לה, 'אגיע אם יש מלחמה או אירוע מבצעי'". 

גל שוורץ (צילום: צילום פרטי)
גל שוורץ (צילום: צילום פרטי)

מיד לאחר סיום השיחה הוא קיבל הודעה מהמג"ד שלו במילואים. "הוא שלח לי הודעת וואטסאפ ואמר שהמח"ט רוצה לשפוט אותי, אבל לא אמר על מה, ושאל אם אני יכול להגיע", מספר שוורץ. "אמרתי שאני לא יכול ולא מתכוון, וגם שאני מעוניין להיות מיוצג על ידי עורכי דין".

מצה"ל הסבירו כי הוחלט על העמדה לדין מכיוון שהראיון נעשה ללא אישור. לדברי שוורץ, הוא ביקש אישור בטרם התראיין, אולם נאמר לו כי אין צורך באישור דובר צה"ל.

כאמור, במחאה על ההחלטה, מתכוונים חבריו של גולדין לקיים היום, בשעה 12:00, הפגנה מול הקריה בתל אביב. "אנחנו מביעים את מחאת המילואימניקים והלוחמים על ההחלטה העגומה של צה"ל לרדוף אחרי לוחמים חיים, במקום להביא את הלוחמים המתים השבויים בעזה", הוא אומר. "שבע שנים עברו מאז, שבע שנים שבהן הממשלה והרמטכ"ל אביב כוכבי לא עשו שום דבר".

לדבריו, הוא וחבריו חשים היום אכזבה ותסכול. "כששלחו אותנו לשם, ידעתי שיחזירו אותי - חי או מת", הוא אומר, "היום אני יודע שיעשו הכל כדי לא להחזיר אותי. זה משבר אמון".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "על פי פקודות צה״ל, נאסר על משרתים בסדיר ובשירות מילואים פעיל להתראיין ללא אישור כנדרש. מאחר שמשרתי המילואים אשר הופיעו בכתבה עשו זאת ללא אישור או תיאום עם מפקדיהם, הוחלט להעמידם לדין משמעתי. צה"ל פועל כל העת באופן גלוי ובחשאי, במאמץ מתמשך להשבת הנעדרים".