שגרירת בריטניה באו"ם, ברברה וודוורד, הודיעה הלילה (שישי) כי תעלה לדיון במועצת הביטחון את תקיפת איראן על ספינת "מרסר סטריט" בחופי עומאן לפני כשבוע. בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "ההתקפות נגד הספינות המסחריות מהוות איום על השלום ועל הביטחון הבינלאומי".

גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, התייחס לכך, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "התנהגותה הרצחנית והפזיזה של איראן צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של מועצת הביטחון. אני שמח שבריטניה תעלה את נושא התקיפות האחרונות בפגישה מחר. הקהילה הבינלאומית חייבת לתת דין וחשבון לאיראן על המשך התוקפנות שלה".

כזכור, אתמול נשבע נשיא איראן הנכנס, איברהים ראיסי, אמונים לתפקידו החדש ונשא נאום, בו טען כי ניצחונו בבחירות "מהווה מסר מהעם האיראני לאויביה של איראן". הוא הוסיף: "איראן תמשיך בפעילותה בסוריה ובעזה ותעמוד לצידם של המדוכאים באשר הם - בסוריה, בפלסטין, באפריקה או בתימן".

בנוסף, בתחילת השבוע הודיעו שרי החוץ של ארה"ב ובריטניה, אנתוני בלינקן ודומיניק ראאב, כי איראן היא זו שעומדת מאחורי תקיפת הספינה במפרץ עומאן. בהמשך, העניקו השניים לישראל אור ירוק לבצע פעולת תגמול נגד איראן בעקבות ההתקפה על הספינה "מרסר סטריט".