משטרת ישראל השלימה את היערכותה בירושלים לקראת ערב וחג סוכות, חול המועד וברכת הכוהנים המסורתית בכותל המערבי, שתתפרס השנה על פני יומיים. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שאישר את התוכנית המבצעית, יהיה אחראי על פריסת מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי הבירה, בסביבת המקומות הקדושים, במקומות הומי אדם ובמרכזי קניות.

במשטרה מעריכים כי המוני ישראלים יצאו לבלות את חול המועד בפארקים, באתרי טבע ובמקומות הקדומים, כמו גם במתחמי בילוי ומרכזי קניות. אירוע ברכת הכוהנים יתפרס השנה כאמור על פני יומיים, הימים רביעי וחמישי השבוע, במטרה לאפשר לציבור רב ככל הניתן להשתתף במעמד.

זאת ועוד: לאחר לכידת שני המחבלים הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע, ובמיוחד לאור כך שהמעצרים הסתיימו ללא חילופי אש והרוגים בצד הפלסטיני, ובעקבות שבועיים של מתיחות ביטחונית, בצה"ל מזהים ערב חג הסוכות פוטנציאל להתמתנות מסוימת במצב הביטחוני ולירידה הדרגתית ברף המתיחות. מח"ט מנשה אל"מ אריק מויאל אמר ל"מעריב" כי לצד לכידת שני המחבלים הוא נערך גם לאפשרות של פיגוע נקמה, ולכן הוא ימשיך לרכז מאמץ במרחב ג'נין.

גם בדרום נשמרת דריכות גבוהה בימים האחרונים בשל האפשרות שנלקחה בחשבון לפיה קרבות שיתפתחו בג'נין סביב פעילות למעצר המחבלים הנמלטים עשויים לגלוש לירי רקטות מהרצועה כאות הזדהות של ארגוני הטרור ברצועה עם המתרחש בג'נין. בנוסף, המתיחות הביטחונית מול חמאס צפויה להימשך בשל הפערים הגדולים בין הצדדים בנוגע לדרישות שהציג ארגון הטרור לישראל לקבלת כספי הסיוע הקטארי המיועדים לפקידיו.