ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) להפרטת גלי צה"ל, ניתוקה מצה"ל והפיכתה לתחנת רדיו עצמאית בבעלות פרטית. בהצעת החוק נאמר כי היחידה הצבאית של גלי צה"ל תיסגר בתוך שנתיים מיום תחילתו של החוק.

בדברי ההסבר כתב ח"כ קרעי כי "אין צורך בתחנת רדיו צבאית כביכול שממומנת על ידי הציבור, פועלת כיחידה צבאית ומשרתים בה חיילים". הוא מציע להפריט את התחנה בהליך מכרזי שתבצע מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אשר תעניק לזוכה רישיון להפעלת התחנה שתשדר בכיסוי ארצי. לתחנה לא יוקצה מימון ציבורי ולא יתקיים קשר בינה לבין צה"ל והחיילים יפסיקו לשרת בה בתוך כשנתיים.

יצוין כי ב־30 ביוני 2021 הודיע היועץ המשפטי של משרד הביטחון כי אין צורך בחקיקה לשם סגירת התחנה וכי ההחלטה נמצאת בידי שר הביטחון והרמטכ"ל. ההצעות שנבחנות הן להפריט את גלי צה"ל ולהפוך אותה לתחנה בפיקוח הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, להעביר את החזקה בה לידי תאגיד השידור הציבורי או לסגור אותה לאלתר. לאחרונה מינה שר הביטחון בני גנץ את העיתונאית גלית אלטשטיין למ"מ מפקד גלי צה"ל, במקומו של שמעון אלקבץ.

ועדת השרים תדון היום גם בהצעת חוק של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) לבטל את שירות החובה לנשים בצה"ל. לדבריו כבר בדור הקודם קבעו כל גדולי ישראל כי "שירות לבת בצבא הוא בבחינת 'ייהרג ובל יעבור' כך שלמעשה כל מילה נוספת מיותרת. זה ההסבר הכי נכון ואמיתי". בנוסף יעלה ח"כ גלעד קריב (העבודה) הצעת חוק להנצחת זכרו ופועלו של ברל כצנלסון ואילו ח"כ ניר אורבך (ימינה) יעלה הצעת חוק להנצחת הרב אברהם יצחק הכהן קוק.