סגירת מעגל משפחתית: שלוש שנים לאחר פציעתו של האח הגדול מפגיעת פצמ"ר בגבול רצועת עזה, האח הקטן הלך בעקבותיו כלוחם בתותחנים.

עידן שלום היה בן 16 בלבד כאשר אמו סיפרה לו שאחיו הגדול נפצע בשירותו בצבא. האח, עומר שלום, היה באותו זמן לוחם תותחנים בקורס מ"כים. הוא הוקפץ עם פלוגתו לגבול רצועת עזה כדי לתגבר את הכוחות לנוכח התחממות מול חמאס.

במהלך שירותו בגבול הוא נפגע ברגלו מנפילת פצמ"ר. שלום אושפז במשך כשלושה שבועות בבית החולים ועבר שישה ניתוחים. לכל אורך התקופה הקשה ביקרו אותו חבריו מהפלוגה מידי יום: "בתוך רגע אתה הופך מלוחם בקורס מפקדים בכושר שיא לאדם נכה, שבקושי מסובל להזיז את רגליו", סיפר שלום, שעבר תקופת שיקום של כמה חודשים ונאלץ להפסיק את שירותו כלוחם בתותחנים.

בימים האחרונים הצליח עידן לגרום לעומר גאווה גדולה מאוד כאשר הוא סיים את מסע הכומתה שלו ואת הכשרתו כלוחם תותחנים, בדיוק כמו אחיו הגדול. "אני רוצה שהוא ימשיך את דרכי בחיל התותחנים גם כלוחם וגם כמפקד. יש לו אישיות של מנהיג ואני יודע שיוכל להתקדם איפה שאני נעצרתי", סיפר עומר בהתרגשות.

אביהם של האחים, ששירת בעצמו בחיל התותחנים, נכח בטקס הכומתה שבו העניק עומר לאחיו את כומתת הטורקיז שלו, שאותה נשא ברגעי פציעתו.

"זה מאוד מרגש לקבל את הכומתה שלו, במיוחד אחרי שאני יודע מה עבר על אחי בזמן שהוא נשא אותה עליו", סיפר עידן והדגיש כי "אני מקווה להמשיך לקורס מפקדים ולסיים אותו, כפי שאחי הגדול חלם לעשות".