מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט היום (שני) על החזרת מערך מטוסי F-15 מסוג ״רעם״ לפעילות מלאה החל ממחר, לאחר שמערך ה״בז״ הוחזר לפעילות בתחילת שבוע שעבר. 

כזכור, מטוס מאותו דגם ביצע מוקדם יותר החודש נחיתת חירום לאחר זיהוי תקלה באחד מגלגלי המטוס. הצוות, שהיה בעיצומו של טיסת אימון שגרתית, ניסה לטפל בתקלה, ולאחר שלא טופלה, ביצע נוהל נחיתת חירום מורכבת, ובסופו הנחית את המטוס על שניים מתוך שלושת גלגליו. מתחקיר מעמיק עלה כי הגלגל לא נפתח לקראת הנחיתה עקב כשל טכני בבוכנה בצילינדר בכן נסע ימין שמפעיל את הגלגל הימני של המטוס. 

מחיל האוויר נמסר כי "חיל האוויר ימשיך לתחקר כל אירוע בצורה מעמיקה ולהפיק ממנו לקחים לפיתוח וללמידה של החיל. מפקד חיל האוויר שיבח את פעילות צוותי האוויר אשר פעלו במקצועיות ובקור רוח והביאו את המטוס ואת הצוות לנחיתה בטוחה בשלום". 

נזכיר, במעריב פורסם לראשונה כי טייס המטוס שביצע את נחיתת החירום היה מעורב בעבר בתאונה דומה. על פי הדיווחים, בשנת 2005, הטייס ונווט בשירות סדיר נאלצו טוש מטוס קרב מסוג אף-16  במהלך נחיתה בבסיס רמת דוד בצפון הארץ.  

השניים יצאו ללא פגע.  מפקד הבסיס דאז העריך כי אילו הטייס היה מעכב את ההחלטה לנטוש אפילו בחצי שניה, האירוע עלול היה להיגמר באסון. השניים נטשו את המטוס לאחר שגילו בעיה בחלק שמחזיק את אחד מגלגליו. המטוס המשיך במסלול והתהפך בסופו.