נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מגלה עניין מיוחד במתרחש במזרח התיכון ובצפון אפריקה ועוקב מקרוב אחר ההתפתחויות באזור, כך אמר פקיד בכיר בממשל.

אותו פקיד ציין כי מדיניות הממשל ביחס לישראל באה לידי ביטוי בדבריו של ביידן במהלך העימות האחרון נגד חמאס בעזה. "אילו ישראל לא הייתה קיימת, היה צריך להמציא אותה", אמר. "ביטחונה של ישראל הוא גם ביטחונה של ארה"ב".

הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט בהצהרה משותפת לתקשורת. קרדיט רויטרס

הוא ציין כי לישראל חשיבות מרכזית במדיניות ארה"ב באזור ואמר: "ישראל היא במרכז. גם אם ממשל ביידן הצליח לחדש את הקשר עם הפלסטינים, הקמנו יסודות להמשכו וביידן מחויב מאוד לפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי־פלסטיני, ביטחונה של מדינת ישראל הוא מרכיב מרכזי במדיניותה של ארה"ב במזרח התיכון".

לדבריו, ארה"ב פועלת ללא הרף לחיזוק הסכמי אברהם ולהרחבת מעגל המדינות המשתתפות בו. "אנחנו ממוקדים בכך מאוד", הדגיש.
מדיניותה של ארה"ב כלפי מצרים וירדן מושפעת מיחסיה של ישראל עם מדינות אלה", המשיך אותו פקיד בכיר. היחסים עם ירדן חזרו לתיקונם לאחר חילופי השלטון בישראל והרכבתה של ממשלת בנט־לפיד. ארה"ב מעוניינת לעודד יחסים אלה.

להערכתו, השנה הנוכחית בסוריה הייתה "אחת השקטות ביותר מאז מלחמת האזרחים", אם כי ישנה עלייה במספר הלוחמים הזרים במדינה. הוא ציין כי מעבר להתייעצויות עם ישראל, לארה"ב ערוצים ישירים עם רוסיה בעניין המצב בסוריה.

בנוגע להסכם הגרעין עם איראן אמר כי ארה"ב מציעה לחזור אליו מתוך מחשבה על ישראל וביטחונה. "איראן אינה רק הבעיה של ארה"ב ושל ישראל, היא בעיה בינלאומית", אמר. "מצבה של תוכנית הגרעין האיראנית מעורר אזעקה".

הפקיד אמר גם כי הממשל עדיין מחויב להשלמת עסקת מכירת מטוסי ה־F35 לאיחוד האמירויות, למרות הקשיים במו"מ על תנאי המכירה. בתנאים הללו הובא בחשבון הצורך לשמור על עליונותה הצבאית־טכנולוגית של ישראל, בהתאם להחלטות המחוקקים בארה"ב.