אל"מ (מיל') דורון מיינרט שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר כיצד הותקף על ידי יהודים רעולי פנים בזמן נטיעת עצי זיתים בשטחים פלסטינים, תקיפה שכתוצאה ממנה נשברה ידו, וסיפר: "הם באו רעולי פנים, מתוכננים, עם מדים, כמו יחידה צבאית". 

בפתח דבריו סיפר מיינרט: "אני נחבלתי, נשברה לי היד, צריך ניתוח וכמה תפרים בראש. ייקח לשקם את היד כמה חודשים טובים". הוא הוסיף: "אנחנו באנו בשביל לנטוע עצי זית בשטחים שאותם אנשים או חבריהם שרפו בסתיו האחרון עצים, סמוך להתנחלות גבעת רונן. כשסיימנו לנטוע את העצים ראינו שמתחילים להתקבץ חבר'ה בינינו לבין היישוב, לבין המאחז".

מיינרט המשיך ותיאר: "כשהתחלנו לחזור התקבצו שם כ-20 חבר'ה וכמו בפקודה של יחידה צבאית החלו להסתער כלפי מטה בריצה, היו כולם רעולי פנים עם קפוצ'ונים, חלקם חמושים באלות, לאחד הייתה שקית שאח"כ התברר שהיה שם חומר בערה. הציתו מכונית של אחד מהחבר'ה שלנו. הם לא אמרו מילה. שום דבר. באירועים קודמים היו חילופי צעקות".

מיינרט הסביר כי לא ניתן היה לזהות את פני התוקפים: "כולם רעולי פנים, ממש יחידה צבאית. באו עם מדים מסודרים, מתוכננים. אני מניח שהיו שם 20-15 פורעים, כך גם נראה בסרטונים. הם בוודאות באו מהמאחז, ראו אותם יורדים מלמעלה".

הוא הוסיף ואמר כי "ניסיתי להתגונן, היו שם פלסטינים שרצו לזרוק אבנים ואני מנעתי בעדם. צעקנו עליהם מה אתם עושים השתגעתם? אני בן 60 והרביצו לאנשים בני 80".

כשנשאל אם כעת יהרסו את המאחז ממנו הגיעו הפורעים אמר: "הגיע הזמן, זה מאחז בלתי חוקי שקיים מעל לעשר שנים והגיע הזמן". 

מיינרט שב והסביר כי "באנו לשם ונטענו עצים". כשנשאל אם העובדה שמדובר בשנת שמיטה ענה: "קודם כל שמעתי שיש פטור מזה ואני אישית לא שומר, אני נוטע עצים מתי שאני רוצה".

כשהואשם כי הוא מזדהה עם הצד הפלסטיני ענה: "אתה אומר או שואל? אם אתה שואל התשובה היא שאני מזדהה עם שני הצדדים. אני ישראלי, יהודי, ציוני, לא אנרכיסט כמו שמנסים להדביק לי ואני פועל על פי חוק".

כשנשאל אם הוא בא לעזור ליהודים שעוקרים להם את הגפנים בטענה כי מדובר במרבית העצים שנעקרים ביו"ש אמר: "לא מכיר שמה שאתה אומר עובדתית נכון, אני יודע שהשנה הייתה עלייה מאוד משמעותית בשריפת עצים ועקירת עצים של פלסטינים. אני אישית עובד בעבודה ביטחונית, מסייע לצה"ל ולאחרים בדברים שקשורים לישראל. אני אזרח נאמן, משלם מיסים והכול, ושירתי בצבא וכו', הייתי מח"ט שריון ואח"כ עוד שני תפקידים במטכ"ל". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm