בדיון שנערך היום (שלישי) בנושא יידויי האבנים וזריקת בקבוקי התבערה באזור יישובי יהודה ושומרון, נחשף כי מספר פיגועי האבנים עלה ב־210 אחוזים בשנת 2021, ואילו שיעור האירועים הכוללים בקבוקי תבערה עלה ב־156 אחוזים. 

עו"ד סא"ל (מיל') מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית ביו"ש וחוקר בכיר בתנועת הביטחוניסטים, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לנתונים: "הנוסעים בדרכים ביהודה ושומרון חשופים מדי יום ליידוי אבנים, ליידוי בקבוקי תבערה. יש אלפי מקרים כל שנה, והענישה? פשוט בשפל. עונשים שנעים בין אפס ימי מאסר עד לענישה מרבית של עד שנה וחצי או שנה וארבעה חודשים. כל זה בשעה שהחוק מגדיר עבירות אלו כעבירות שהעונש לצידן הוא 10 ו־20 שנות מאסר".

"בתקופתי כפרקליט יו"ש יזמנו אפשרות להגיש כתבי אישום על ניסיון רצח, אבל למה להפליג למחוזות כאלה? להידרש כתביעה להוכיח יסוד נפשי גבוה מאוד למבצע העבירה כאשר החוק נותן לי כבר היום את האפשרות להטיל עד 20 שנות מאסר על מי שזורק לעבר ציר תנועה מבלי אפילו להוכיח את רכיב החומרה של היסוד הנפשי", הוסיף.

עוד אמר עו"ד הירש כי "מחבל הוא מחבל. זה לא מעניין מה צבע העור שלו או מה הלאומיות שלו. אני, כתושב יהודה ושומרון, מתכחש לכל העליהום הזה לכל ה'מתנחלים האלימים' - הרי זו תופעה שקרית ויש כמה אנשים שמגיע להם להיענש באותה חומרה כמו המחבלים הערבים. חייבים להתמקד במקומות בהם כן נתפס העבריין. ברגע שהוא נתפס ראוי לעשות יותר ולהגיע לענישה יותר מחמירה".

"הילד שעובר ליד הכביש לא ירצה להרים את האבן. אם הוא יחשוב שהוא ייכנס רק לשלושה חודשים לכלא, ויעשה קופה על הכפר מהכסף שיקבל מהרשות הפלסטינית אז יש לו אינטרס, אבל אם הוא ידע שהוא לא יקבל את הכסף הזה, ויהיה בכלא חודשים ארוכים אז יש לו אינטרס לא לזרוק את האבן", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm