דובר הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, אבו עוביידה, נאם היום (שבת) והצהיר כי "אנו מזהירים את האויב והנהגתו הכושלת כי פגיעה ביחיא סינוואר או מי ממנהיגי ההתנגדות, היא אינדיקציה לרעידת אדמה באזור ולפרק קטסטרופלי בהיסטוריה של היישות הציונית". עוביידה הוסיף כי "פגיעה בסינוואר היא עיוולת שעליה ישראל תשלם ביוקר".

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי משלחת חמאס למצרים העבירה מסרים לפיהם "החזרת מדיניות החיסולים תיענה בהחזרת פעולות נפץ בערי הכיבוש". על פי הדיווח, המשלחת למצרים מסרה כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לא מאוים כלל מהאיומים לפגוע בו וכי "המחיר של טיפשות כזו ידוע לאויב".

דובר חמאס אבו עוביידה (צילום: Mohammed Abed/AFP via Getty Images)
דובר חמאס אבו עוביידה (צילום: Mohammed Abed/AFP via Getty Images)

בחמאס אף הוסיפו ומסרו כי "ההתנגדות תשרוף את ערי המרכז, ותכוון מכות טילים מסיביות נגד גוש דן ותל אביב. הפעולות יהיו בעוצמות מעבר לדמיונו של האויב אם תממש את איומיו". עוד קודם לכן, סינוואר הגיב לאיומים מצד ישראל בקולו שלו. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, סינאוור הודיע כי "חיינו ממשיכים להתנהל בנורמליות, איננו חייבים חשבון לאף אחד".

הדיווח מגיע יממה בלבד לאחר שכלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בכירים בארגון הטרור העבירו מסרים למתווכים המצרים, לפיו כי כל פגיעה במנהיגו בעזה, תוביל מיד לפרוץ מלחמה מידית גם מעבר לרצועת עזה. "נירה טילים לעבר ישראל בכמויות עצומות ולתקופות ארוכות", מסרו. עוד קודם לכן, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "האיומים להתנקש בחיי המנהיגים לא ירתיעו אותנו מלהגן על אדמתנו ועל קדושתנו".