הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על מצבה של תוכנית הגרעין האיראנית והזהיר: "איראן תגיע לפצצה בכל מקרה - והיא לא מפחדת מתקיפה ישראלית". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו התייחס יחזקאלי לדברים שאמר השבוע שר הביטחון בני גנץ והעריך כי האיראנים לא חוששים מהאיומים שהשמיע: "לדעתי הם לא חוששים כי לדעתי הפצצה הזו היא תעודת הביטוח של איראן. אני אזכיר לך שהם במאבק עיקש כבר כמה שנים בכדי להתקרב לנקודה הזו. עכשיו, אינני יודע אם שר הביטחון נקב בזמן האמיתי. יכול להיות שזה תרגיל הסחה ואולי גם לחץ על האמריקנים".

"מצד האיראנים לשאלתך, הם רואים את זה כאיום סרק. הרי אם ישראל הייתה רוצה לתקוף היא הייתה עושה את זה בשקט, ואם שר הביטחון מזהיר זה אומר שהם צריכים להעירך למתקפה, והם נערכים. זה לא מזיז כל כך לאיראנים כי שוב, הם צריכים להגיע לתעודת הביטוח שלהם".

הוא הוסיף: "ההצהרות של שר הביטחון לא האיצו את הלחץ בצד האיראני, ההפך, הם הגדילו להם את מרחב התמרון ואת הלחץ מארצות הברית ואירופה להגיע להסכם בשבועות הקרובים. אני חושב שגם אם אנחנו מאיצים את ההכנות לתקיפה כי היו ידיעות השבוע שזה קורה, ועדיין הם לא מתרגשים מהסיפור הזה". 

על ההפגנות באיראן אמר יחזקאלי כי "ההפגנות האלה באות להראות עד כמה השלטון הזה מנותק מהעם. הם מרימים להם את יוקר המחיה במאות אחוזים ניסים. אתה ראית השבוע את ההפגנות ניסים, זה הפגנות של מגזר עובד, לא הפגנות של מובטלים ניסים. זה הפגנות של נהגים - נהגי אוטובוסים, נהגי מוניות, נהגי משאיות, שלא יכולים לשאת בנטל עליית מחירי הסולר והלחם. אלו מהומות שקשורות למחיה והן מדוכאות שם ביד קשה מאוד".

"המפגינים קוראים לארה"ב ואפילו לטוויטר לספר לעולם מה יש שם, אבל אף אחד לא מרים את זה. הייתי אומר שזה פספוס כי ארצות הברית הייתה יכולה למנף את זה נגד השלטון, אבל היא לא עושה את זה. המערב שומר על השלטון בשעה שאיראן מדכאת את אזרחיה הרעבים ואף אחד לא סופר את זה בעולם. אם האיראנים היו מפחדים מהמערב הם לא היו מפזרים את ההפגנות ביד קשה".

 

לדבריו, מדובר במציאות יום יומית: "ממש ככה ניסים. אני לא מדבר איתך על הודעות שאנחנו מקבלים מאזרחים על זה שמוכרים איברים, ועל זה שהם ישלמו כל דבר בכדי לצאת לחופש. החיים במדינת האייתולות הפכו לבלתי נסבלים. או שאתה קרוב לשלטון ולביטחון ונהנה מהמנעמים או שאתה מהצד המדוכא שלא שותף למונופולים וסובל מרעב במקומות שכמעט ואין בהם מים או חשמל. יש חלקים שלמים באיראן שהגיעו לחרפת רעב, אבל זה לא מעניין אותם. את איראן מעניין להגיע לפצצה והמערב מאפשר את זה כמו שאתה רואה.

הוא סיכם: "האיראנים לא רוצים לחתום על אותם הסעיפים בהסכם שיסנדלו אותם בשיווק הטרור ובהשתלטות על המזרח התיכון. הם רוצים את הכל והם עד כדי כך מרגישים נעלים על המערב במשא ומתן שהם רוצים הכל וילכו עד הסוף. הם יודעים שברגע האמת המערב יתקפל ויכניס את ארגוני הטרור שלהם לרשימת צדיקי העולם עם צריך. רק השאלה היא כמה זמן עד שזה ייקח. המערב מתחשבן עם סעודיה ועם מצרים על זכויות אדם, בשעה שאיראן הכי מדכאת זכויות אדם, אבל אף אחד לא אחד לא אומר להם מילה על זה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm