יממה לאחר שעמדת תצפית של חמאס, הממוקמת במרחק עשרות מטרים מגדר המערכת, הופצצה על ידי צה"ל, היום (ראשון) היא שופצה באופן מלא על ידי פעיליה. העמדה ויעדים נוספים ברצועה כמו סדנאות לייצור אמצעי לחימה, הופצצו בעקבות ירי הרקטה לעבר העיר אשקלון שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

כאמור, מספר שעות לאחר שעמדת התצפית הופצצה, פעילי חמאס עלו ותלו עליה את דגל הארגון. דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על האירוע ואמר: "השיקום המהיר של העמדה על ידי גדודי אל-קסאם, שולחים מסר והצהרה לכיבוש הישראלי. על הנכונות של ההתנגדות לבנות ולפתח את אתגריה ויכולתיה למרות כל הקשיים". 

עמדת תצפית של חמאס בקרבת גדר המערכת (צילום: אבי רוקח, וואלה!)
עמדת תצפית של חמאס בקרבת גדר המערכת (צילום: אבי רוקח, וואלה!)

מוקדם יותר, בלון התצפית הצה"לי שהתרסק ברצועה ונלקח על ידי אנשי חמאס. בעקבות כך, התרעה הופעלה ביישומון ובשטח פתוח באזור מעבר ארז, כתוצאה מירי הרחקה של כוחות צה"ל. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיאהב", ציטטה גורם ברצועה, שהדגיש כי "ההתנגדות הפלסטינית השתלטה על בלון צבאי ישראלי שנפל באזור בית חנאון בצפון הרצוע. הבלון מצויד במצלמת ריגול בחדות גבוהה".

בעקבות האירוע, ברהום שלח מסר מאיים לישראל ואמר: "יש לחזק ולהסלים את רוח הג'יהאד בכל זירות האזור". ברהום הדגיש כי אמר כי "הלוחמים בשטח התעמתו עם הכוח הישראלי שניסה לחדור מזרחית לבית חאנון בצפון רצועת עזה, וההתנגדות הצליחה לשלוט בבלון התצפית, זהו מעשה גבורה אמיץ". ברהום הדגיש כי "המעשה משקף את החשיבות והיעילות של פרקטיקת ההתנגדות בשטח כדי לקבוע את כללי העיסוק במטרה להגן על עמנו".