המגעים להסכם גרעין חדש: גורם איראני מסר היום (שני) כי שיחות המשא ומתן העקיף בין ארצות הברית לאיראן בנוגע לחזרה להסכם הגרעין יתקיימו בקטאר. עוד הוא הוסיף כי "איראן בחרה בקטאר לאירוח השיחות כי היא ידידה שלנו".

זאת לאחר ששר החוץ האיראני הודיע לפני מספר ימים על חידוש השיחות במהלך התקופה הקרובה. הוא הודיע על כך במסיבת עיתונאים משותפת בטהרן עם נציג האיחוד האירופי, ג'וזף בורל. "אנחנו מוכנים לחדש את השיחות בימים הקרובים. מה שחשוב לאיראן הוא לקבל במלואן את היתרונות הכלכליים של הסכם 2015", אמר שר החוץ האיראני במהלך הצהרתו. 

בורל התייחס אף הוא למאמצים לחזרה להסכם: "סיכמתי עם שר החוץ האיראני על חידוש המו"מ בין איראן לבין ארה"ב בימים הקרובים. הצוות שלי יתווך בשיחות כדי לסגור את המחלוקות שנותרו". לפני יציאתו לטהרן, נפגש בורל עם השליח האמריקאי לנושא איראן, רוב מאלי. מאלי התייחס אף הוא לנושא ואמר כי "ארה"ב עדיין מחויבת לנסות ולחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין מצד איראן ומצידה".

כאמור, ישראל עוקבת כל העת אחר המתרחש במגעים לחידוש הסכם הגרעין, כשבמקביל נמשכת מלחמת הצללים בינה לבין איראן, כשבמובן מסוים היא כבר איננה חשאית כבעבר. לאחר אזהרת המסע החמורה שהוציאה המל"ל לישראלים השוהים באיסטנבול, לפני מספר ימים אף פורסם כי סוכל פיגוע בעיר כנגד ישראלים ע"י הטורקים.