הילה פנלון, חקלאית ממושב נתיב העשרה בעוטף עזה, שוחחה היום (חמישי) עם יואב מינץ בתכניתו ב-103FM על ההגבלות על תושבי הדרום בעקבות המתיחות הביטחונית והחשש מירי רקטות נגד טנקים, ואמרה: "אם אתה נוסע שני קילומטרים צפונה אתה מגיע לישוב נורמלי, אנחנו סוג של נצורים במושב עצמו". 

לאחר מעצר ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון: צירים בעוטף נסגרו, שינויים בתנועת הרכבות

"את תל אביב הייתם סוגרים?": בדרום מודאגים וזועמים על הממשלה

"התעוררנו לפני יומיים להודעה מאוד מוזרה, בדרך כלל כשעומד לקרות משהו אנחנו מרגישים והמתח עולה, עכשיו זו קצת מציאות חדשה, כי מהעיניים שלנו לא קורה כלום, ואנחנו נמצאים במגבלות מאוד קשות", תיארה את המצב, "אחרי שומר חומות הציבו לנו שערים בתוך הישוב, ובעצם השבוע הם נסגרו לראשונה, זה מגביל אותנו, סגרו לנו את השטחים החקלאיים פשוט בשער".

פנלון ציינה שאי הגעה לעבודה בחקלאות זה אירוע ענק: "אתה לא יכול להגיע לעבודה שלך, חקלאות זה לא חנות נעליים, אם לא תמכור היום תמכור מחר, הפגיעה של אזורים חקלאיים, העבודה שלנו הן חממות שצריכות טיפול והשגחה יום יומית, לא לעבוד בחקלאות זה אירוע יותר גדול ההשפעה של זה היא עמוקה וארוכת טווח". 


 
פליאן הוסיפה שהתושבים לא מקלים ראש, והם מבינים איפה הם גרים: "אנחנו על הקו עצמו, כשסוגרים לנו כבישים בתוך המושב אומרים לנו שלא נוכל לנוע בכביש הזה ולנסוע לחממה ההיא, אבל כל הבתים שלנו חשופים באותה מידה. אם מישהו רוצה לטווח, היא על הבית יותר מאשר על החממות. כלומר אומרים לחקלאי, כאשר ביתו נמצא באופן מוחלט בטווח האש, אתה צריך לשבת בבית ולא לנסוע לחממה, כשהיא נמצאת בסיכון אולי פחות. הבית שלי באופן אישי קיבל קליע ישיר. יש פה מצב שאנחנו מבינים שרוצים לעשות הגנה על האזרחים, ואנחנו מכבדים ומעריכים את ההגנה הזאת". 

בסיום הריאיון, אמרה החקלאית כי "לי באופן אישי מאוד כואב שכל אחת מהמערכות שהיו בשנים האחרונות האזור חיץ והגבול אסור לנסיעה בו, הלך והצטצמטם אחרי כל מערכה, פעם זה היה באזור קילומטר או פחות, כשחמאס הקים לנו את העמדה שנמצאת ממש על הגבול, ממש על הבתים שלנו, מה שעושים יש לנו מתיחות אנחנו נהיינו אזור החיץ אנחנו אלה שאסור להם לנסוע בצירים. מבלי שקרה שום דבר".