ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, אלוף במיל' יעקב עמידרור, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, על מנת להתייחס לסבב הלחימה בעזה אשר זכה לשם "מבצע עלות השחר". במהלך דבריו הסביר עמידרור כי הוא מאמין כי החזית הבאה תגיע דווקא מצפון: "המבחן הבא, הקשה יותר הוא מול נסראללה".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
חיסול בכירים והמשך הירי לדרום ולגוש דן | סיכום היום השני
"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו
הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו
גנץ מאיים: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי בחו"ל תשלם מחיר"
סיום המבצע? גורם פלסטיני: "הפסקת האש תיכנס לתוקף בשעה 20:00"

"במבצע הזה היה משהו חשוב ועקרוני", הסביר האלוף במיל' שהרחיב: "– המבצע הזה ניסה להוכיח לג'יהאד את מה שאני חושב שהחמאס הבין יותר טוב, שאנחנו לא ניתן לכפות עלינו התנהגות כלשהי על ידי איומים של טרור מעזה. צריך לזכור שזה לא מהבחן האחרון, המבחן הבא הקשה יותר הוא מול נסראללה שמנסה לכפות עלינו להפסיק את הפעילות באסדת כריש. מדינת ישראל אסור לה להיקלע לפינות שהם היא נשמעת לאם לא אז, לא עשינו את זה כשלחצנו להעביר את השגרירות לירושלים, אם נעשה את מצעד הדגלים ועכשיו עם המעצרים".

"המאבק שלנו היום אחרי שהקיום שלנו דיי מאובטח הוא על חופש הפעולה שלנו, זה שינוי בדי אן איי של חשיבה של מה אנחנו רוצים מהמבצעים. זה מחייב מחשבה שונה, אנחנו צריכים להתרגל לכך שאנחנו נאבקים במידה רבה על חופש התמרון שלנו והיכולת שלנו לקבוע מה טוב לנו ומה אנחנו נעשה ומה לא", הוסיף.

לטענת עמידרור, הוא לא הופתע מסיכולם של צמרת הג'יהאד האסלאמי בעזה: "זה הלך יותר מהר ממה שציפיתי אבל לא הופתעתי מהיכולת. לזכותו של צה"ל, בתחום של מטרות, בנינו יכולות שהן יוצאות דופן באיכותן, בין השאר משום שיש לנו רמת טכנולוגית מאוד גבוהה ואנחנו יכולים להיות מאוד ממוקדים. יש לנו אויב מאוד ממוקד, לפיקוד דרום יש 400 ק"מ מרובע, זה האויב שלו. לכן, פיקוד דרום יכול להיות מאוד ממוקד, חד וברור. צריך לומר, זאת עבודה משותפת של השב"כ וצה"ל, זה לא רק צה"ל, זה מאוד תלוי ביכולות השב"כ".

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר הסביר כי הג'יהאד הוא ארגון קטן יותר מחמאס ולכן קל יותר לאנשיו לפעמים להתחבא: "יש בעזה מספיק מקומות מחבוא. ברור שמישהו שנכנס לבונקר מתחת לבית חולים אז כל עוד הוא שם חייו לא יהיו בסכנה אבל אני חושב שזאת תהיה הגזמה לומר שבגלל שהוא הארגון הקטן אין לו יכולת להתחבא ברצועת עזה ולהעלם מעינינו. אם אתה רוצה לשלוט בכוחות, לבצע מבצע כזה, צריך לזוז, וכנראה שפה המודיעין היה מדויק".

על הדיונים בנושא הפסקת אש אמר כי "אני משתדל מאוד לא לתת עצות לאלה שנמצאים בחדרים הסגורים, יש שם אינפורמציה שלא מצויה בידי כל אלה שמדברים בחוץ. יש פה שאלה כאשר אתה נמצא במבצע האם כבר מיצית את הכול או האם תחכה עוד 24 שעות ההיחשפות שלהם תביא מודיעין יותר טוב. מאחר ואני לא יודע מה המצב, כמה יש במחסנית של המטרות של הג'יהאד, מה נותר להם עוד שלא נמצא במחסנית, אז אני לא יכול להביע דעה בעניין הזה וזה סוג החילופי דעות שבחדר קבינט טוב מתקיימים כשכל אחד אומר את דעתו ובסוף מקבלים החלטה שהיא הממוצע הכי טוב של ההצעות שנשמעו בחדר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm