ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (ראשון), במסגרת ישיבת הממשלה, לפיגוע הירי בירושלים, למחבל שהסגיר את עצמו למשטרה ולביטחון עיר הבירה. בנוסף, הוא דיבר על חבילת הסיוע והפיצוי לתושבי עוטף עזה וסיכום מבצע "עלות השחר", שיוצגו היום לממשלה.

"הורידו את הרמפה ואז התחילו היריות": נהג האוטובוס משחזר את רגעי הפיגוע בירושלים
חמק לו מהידיים? התגובה המפתיעה של לפיד להצטרפותו של איזנקוט לגנץ וסער

בפתח הישיבה התייחס לפיד לפיגוע הירי: "בפיגוע שהיה הלילה בירושלים נפצעו שמונה אנשים, שניים מהם נפצעו קשה. כוחות הביטחון היו במקום אחרי דקות בודדות, ובמהלך כל הלילה נערך מרדף בשיתוף שב"כ, ימ"מ וכוחות משטרה גדולים". הוא סיפר כי "המחבל הסגיר את עצמו הבוקר למשטרת ישראל ונמצא כרגע בחקירה. בהערכת המצב שקיימתי היום עם השר לביטחון פנים, המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים, צויין כי מדובר במפגע בודד, תושב העיר בעל עבר פלילי".

זירת פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים (צילום: REUTERS/ Ammar Awad)
זירת פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים (צילום: REUTERS/ Ammar Awad)

"יש מסקנה אחת מהאירוע הזה, כמו מאירועים קודמים", אמר ראש הממשלה, "מי שפוגע באזרחי ישראל, לא יהיה לו לאן לברוח. אנחנו נרדוף ונשיג אותם בכל מקום ונמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

הוא התייחס למצב הביטחוני בירושלים ואמר "שוחחתי הבוקר עם ראש העיר ירושלים. הוא ממשיך להכין את העיר לאירועי החג, ירושלים תוססת ומלאת תיירים וכך נמשיך לשמור עליה. מרחב ירושלים תוגבר החל מהלילה באופן משמעותי כדי למנוע פיגועי חקיינות, אבל אני רוצה להדגיש: ירושלים בירת ישראל בטוחה, פתוחה, חזקה ומסבירת פנים לתיירים ולתושבים כאחד".

לפיד התייחס גם לתושבי ויישובי עוטף עזה, שרכושם נפגע בזמן מבצע "עלות השחר": "יחד עם שר האוצר, שר הביטחון, שרת הפנים ושר החקלאות אנחנו מביאים היום לממשלה חבילת סיוע ופיצוי מיידי לתושבי עוטף עזה בעקבות המבצע. הממשלה הזו לא תיעלם מחייהם מיד כשהתותחים מפסיקים לירות. ישבנו עם ראשי הרשויות בעוטף, והחבילה שמובאת היום היא תוצר של העבודה איתם ומולם".

נזק תקיפת צה''ל בעזה, מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)
נזק תקיפת צה''ל בעזה, מבצע עלות השחר (צילום: רויטרס)

"היום יוצג לממשלה סיכום המערכה בעזה", הוא הוסיף, "שכללה גם מבצע מעצרים נרחב באיו"ש. כל המטרות הושגו. ההרתעה הוחזרה, האיום הוסר מעל תושבי הדרום. הג'יהאד האיסלאמי הוכה מכה קשה, הצמרת שלו סוכלה. העוצמה המבצעית והמודיעינית של צה"ל והשב"כ, בהנהגת שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ - עשו את העבודה".