המתיחות הבטחונית: שבוע לאחר סיומו של מבצע "עלות השחר", ולאחר פיגוע הירי הלילה בירושלים, התארח היום (ראשון) תא"ל (מיל') צביקה פוגל, בתוכנית של יואב מינץ, "קפאין", ב-104.5FM. הוא התייחס לסכנות המרחפות כל העת מעל ישראל: "בסופו של דבר אנחנו מתעסקים בסביבה שלא רוצה אותנו פה, צריך להבין את זה. אנחנו מנסים כל הזמן לקנות שקט בכסף, מנסים כל הזמן למשוך את הצד השני לצעדים כלכליים שייטיבו עם האוכלוסייה, כלומר אנחנו באים עם המון כוונות טובות אבל זה לא מתאים לאידיאולוגיה של הצד השני". 

דיווחים בתקשורת הערבית: משלחת ביטחונית מצרית תבקר בישראל ובעזה
כך הפך מבצע עלות השחר למערכה הראשונה שישראל יוצאת ממנה בתחושת ניצחון | בן כספית  

"הג'יהאד האסלאמי הוא ארגון איראני, שלוחה איראנית דוברת ערבית פה, אצלנו בבית. למה זה קשור לחיזבאללה? כי חיזבאללה הוא גם ארגון איראני, שלוחה איראנית שיושבת בלבנון", ציין פוגל, שהוסיף: "הם לא רוצים להקים פה מדינה פלסטינית, זה לא מעניין אותם. הם לא חמאס, לא פת"ח ולא אש"ף שלהם יש שאיפות להקים מדינה פלסטינית על חורבותיה של ישראל. ג'יהאד וחיזבאללה הם שלוחה איראנית שכל מה שמעניין אותה זה לחסל את הישות היהודית שקמה במזרח התיכון. אם אפשר דרך זה לחסל גם את ארה"ב מבחינתם זה נהדר".

כשנשאל האם איומיו של נסראללה לאחרונה כלפי ישראל מגיעים עקב מצוקה פנימית כלכלית, ביקש פוגל להבהיר את המציאות במזרח התיכון: "לא יואב, זאת התעלמות מהמציאות האמיתית, ובגלל זה אנחנו כל הזמן טועים ולא מנצחים, כי אנחנו לא מתכננים את המציאות נכון. אנחנו בסביבה שלא רוצה אותנו כאן. הם רוצים להקים , מדינה אסלאמית על חורבותיה של מדינת ישראל. האינטרסים האלה מתלכדים כרגע. יש להם איחוד אינטרסים. שלא תבין לא נכון. חמאס אוהב את ג'יהאד בערך כמו שאתה אוהב אותם".

לסיום, הציג פוגל את אכזבתו מסיומו של מבצע "עלות השחר": "אנחנו פספסנו פה הזדמנות לחסל את הג'יהאד האסלאמי. הנכס העיקרי של ארגון טרור זה האנשים. אם תחסל אותם, הארגון הזה יפסיק להתקיים או יהפוך להיות דברים אחרים. מה היה קורה אם היינו ממשיכים עוד כמה שבועות? השלוחה האיראנית הזאת לא הייתה כאן".