סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, לוחם חטיבת כפיר נהרג הלילה כתוצאה מירי בשוגג של חברו ליחידה. בעקבות האירוע המצער, אורן אבמן, סמג"ד אגוז ומפקד חטיבת כפיר לשעבר שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM על מנת להתייחס לאירועי הירי דו-צדדי בהיסטוריה של צה"ל והשפעתם על החיילים שיורים בשגגה בחבריהם.

"הכאב אדיר ללוחם שאיבדנו, על משפחתו ויקיריו. ליבי עם הלוחם שירה, אני לא חושב שאפשר להתגבר על זה אי פעם, גם אם הקליפה תראה נורמלית. אני מקווה שהוא ידע להתמודד עם זה, אבל זה פצע פתוח לכל החיים, זה לא יהפוך לצלקת", אמר אבמן.

בפתח דבריו הסביר הסמג"ד לשעבר ומפקד חטיפת כפיר לשעבר כי "קודם כל השתתפות עמוקה בצער של משפחתו וגם של החייל היורה, זה לא פשוט מה שעובר עליו. יש מה לעשות, קודם כל אני סומך על אלה שצריכים לעשות. אנחנו, אני מסתכל על הדור שלי, הרבה מאוד אירועי דו"צ, מכל הסוגים והמינים, את הצריבה הזו הבאנו לאחר מכן ללחימה מוצלחת, זה היה כל כך צרוב בנו כמפקדים ולוחמים שפשוט תדריך, עוד תדריך ועוד תדריך, פיצול וחדירה, עד שזה נכנס לדי אן איי של הלוחם".

"אם אתה יודע איפה כוחותיך נמצאים ושיש פיצול וחדירה אתה מודע לזה, איפה אתה סגור לירי ואיפה פתוח, אתה הופך להיות קטלני לאויב ולא לכוחותיך", טען אבמן שאף הוסיף כי "הייתי במקומות האלה לא פעם ולא פעמיים, ובתדריך נכון וירידה לפרטים, אתה יוצר מציאות גנרית. לעיתים בסיטואציות קרביות מסוימות מוטב לא להרוג מחבל על מנת לא חלילה לפגוע בחבר. בירידה לפרטים ומקצועיות ניתן להגיע למצב וצריך להגיע למצב, זה מרכיב בדי אן איי של לוחם להיות קטלני לאויב ולא לכוחותינו".

"הדבר הכי חכם שיש בשדה הקרב זה מה שיש בין אוזניי הלוחם למפקד. נכון שצריך להגיע למצב שסדר פעולות לקבלת החלטות באלפיות שניה, לא טכנולוגיה חיצונית תכריע בעניין הזה. אני בטוח שיתחקרו את זה, זאת לא סיטואציה קרבית, וגם בסיטואציה הזו אתה מצפה שלוחם לא יכנס לסטרס וירה בחברו", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm