הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, קיים הלילה תחקיר ראשוני בנקודה בה נהרג סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל. בתחקיר השתתפו גם מפקד פיקוד המרכז, , מפקד אוגדת יהודה ושומרון ובכירים נוספים.

משפחתו של נתן פיטוסי לא כועסת על החייל היורה: "מרחמים וחושבים עליו"

זיהה דמות חשודה וירה באוויר: החייל שירה למוות בשגגה בחברו מסר עדות

נתן פיטוסי נהרג מירי בשוגג של חברו ליחידה: "זה ישאר פצע פתוח כל החיים"

מהתחקיר הראשוני עולה כי האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית בקו התפר, במסגרתה עזב סמ"ר פיטוסי ז"ל את עמדת השמירה ועם חזרתו לעמדה, זוהה ע״י לוחם אחר, כחשוד. כתוצאה מהטעות בזיהוי, הלוחם ביצע ירי לעברו של פיטוסי ז"ל. מיד לאחר הפגיעה, עם הבנתו של הלוחם היורה, כי מדובר בטעות בזיהוי, דיווח על האירוע למפקדיו אשר הזעיקו טיפול רפואי לנקודה. הצוות הרפואי הגיע בתוך דקות והעניק ללוחם טיפול רפואי ראשוני בשטח. לאחר מאמצי החייאה רבים, פונה סמל-ראשון נתן פיטוסי ז״ל לבית החולים ושם נקבע מותו.

במסגרת התחקור הראשוני, מינה מפקד פיקוד המרכז את אל״ם לירון ביטון, מפקד חטיבה 55 ובסיס האימונים הפיקודי ׳לכיש׳, כראש צוות המומחים. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ״ל. במקביל, המשטרה הצבאית פתחה בחקירה של נסיבות האירוע, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

 ביקור הרמטכ''ל בנקודה בה נהרג נתן פיטוסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
ביקור הרמטכ''ל בנקודה בה נהרג נתן פיטוסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

בתום ביקורו, אמר הרמטכ״ל: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחתו של נתן פיטוסי ז״ל. האירוע הלילה, הוא חמור, קשה ומצער מאוד ואנו נתחקרו ביסודיות ובמקצועיות - השמירה על אנשינו היא חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית להגן על תושבי מדינת ישראל״.

מטעמו של החייל אשר מלווה על ידי הסניגורית הצבאית הראשית נמסר: "מדובר בארוע טראגי קורע לב, בו קיפד את חייו חברו הטוב של מרשנו. הוא מבקש באמצעותנו לשלוח את תנחומיו הכנים למשפחה על אובדנם הכבד. מרשנו השתתף כל הלילה בתחקירים של התאונה המצערת שארעה בעת פעילות מבצעית. כעת נמצא החייל בגביית עדות. כל שניתן לספר כעת כשהאירוע נמצא עדיין בבדיקה הוא שהחייל פעל על פי הפקודות וההנחיות".